بررسی راههای تحول در صنعت گردشگری کشور در همایش و نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر کیش

همایش و نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر کیش از 11 اسفند با حضور برترین فعالان عرصه گردشگری آغاز بکار می کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد محب خدایی با اشاره به برگزاری همایش و نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر کیش با حضور 100 شرکت داخلی و خارجی گفت: صنعت گردشگری در حال حاضر یکی از درآمدزاترین صنایع شناخته شده در جهان محسوب می شود و با توجه به فرصت ها و ظرفیت های طبیعی، فرهنگی و اقلیمی کشورمان بررسی راهکارهای رونق این صنعت با استفاده از این پتانسیل ها و تحول نگرش ها، از جمله اهداف برگزاری این همایش و نمایشگاه است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: همزمان با نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر کیش همایش بین المللی برند، بازار و گردشگری 12 اسفند، همایش بین المللی حمل و نقل و گردشگری 13 اسفند و همایش بین المللی شهر گردشگری 14 اسفند برگزار می شود.

 وی تاکید کرد اجرای بزرگترین نمایش رمز و راز با حضور عارف سومین شعبده باز بزرگ دنیا از دیگر برنامه های پیش بینی شده در طول برگزاری همایش و نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر کیش است.

خدایی گفت: مشارکت گرفتن از برندها، تولید این برندها در داخل کشور و صادرات چمدانی یکی از روش های توسعه گردشگری در برخی کشورهای موفق است که در همایش بین المللی برند، بازار و گردشگری این موضوع با حضور کارشناسان بررسی می شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود تنوع اقلیمی، زیر ساخت های طبیعی و بیش از 10 نوع فرهنگ و قومیت های مختلف در کشورمان افزود: با توجه به شبکه گسترده حمل ونقل زمینی، هوایی و دریایی می توان با یک برنامه ریزی منسجم، گردشگری را از انحصار چند شهر به کل کشور تعمیم داد تا جاذبه های نقاط مختلف کشور به عنوان عامل انگیزشی جدید گردشگران را برای سفر به ایران ترغیب کند.

احداث هتل کاروانها و طراحی سناریوهای سفر با برگزاری تورهای گردشگری و گذر از نقاط مختلف کشور از جمله موارد مورد اشاره محمد محب خدایی بود.

نقش حمل و نقل ترکیبی در توسعه گردشگری، مدیریت زمان در حمل و نقل گردشگری، توسعه کمی وکیفی و گردشگری زمینی، هوایی، ریلی و دریایی از جمله محورهایی است که در همایش بین المللی حمل و نقل و گردشگری در خصوص آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از تغییر ظرفیت های شهری به ظرفیت های گردشگری، تغییر و تحول در نگرش مدیریت و طراحی شهری، توسعه اقتصادی با نگرش جامعه گردشگری و تغییر مدیریت هزینه به در آمد در شهر گردشگری به عنوان عناوین همایش بین المللی شهر گردشگری یاد کرد.

گفتنی است نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر کیش 11 تا 14 اسفند از ساعت 17 تا 22 در مرکز نمایشگاههای کیش و همایش های گردشگری 12 تا 14 اسفند از ساعت 10 تا 13  در مرکز همایش های کیش برگزار می شود.