آغاز ششمین دوره المپیاد ورزشی کانون وکلای دادگستری ایران در کیش

ششمین دوره از المپیاد ورزشی کانون وکلای دادگستری با شرکت ٨٠٠ ورزشکار در رشته های والیبال آقایان و بانوان، فوتسال وتنیس روی میز به میزبانی جزیره کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این رویداد ورزشی که شنبه نهم تیر با حضور مهدی ادیبان عضو هیات مدیره و سرپرست معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، یاسین مطهری زاده رئیس دادگستری کیش، محمد عباسی دادستان، معصومه پاشایی رییس فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی، برخی از مسوولان سازمانی، محلی، اساتید و دست اندرکان کانون وکلا و فعالان اقتصادی، در سالن چند منظوره المپیک کیش آغاز به کار کرد؛ به مدت یک هفته این المپیاد ورزشی میزبان گردشگران از سراسر کشورخواهد بود.

بنابراین گزارش ورزشکاران در قالب کانون وکلای دادگستری ایران از 19 استان کشور"هرمزگان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، خراسان، کردستان، فارس، خوزستان، کرمانشاه، مازندران، کرمان، گلستان، گیلان، مرکزی، سمنان و همدان" در این المپیاد ورزشی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین ایجاد زیرساخت های ارزشمند ورزشی و امکانات رفاهی، اقامتی و گردشگری جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری در سطح کشور این امکان را فراهم کرده است که امروز نیز همچون سال های گذشته میزبان یکی از رویدادهای بزرگ ورزشی در جزیره باشیم.

مهدی ادیبان عضو هیات مدیره و سرپرست معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در آئین افتتاح ششمین المپیاد ورزشی کانون وکلای دادگستری ایران، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین المپیاد ورزشی، گفت: با برگزاری چنین رویدادی در ایام با شکوه جشنواره های سنتی و ایرانی در جزیره؛ میزبان مهمانانی از اقصی نقاط کشور هستیم.

ادیبان در ادامه سخنان خود با بیان این که رویداد های ورزشی زیباترین پدیده دنیای مدرن در صنعت گردشگری محسوب می شود و این منطقه بیشترین سرانه ورزشی و برخورداری ازسطح استاندارد جهانی است، می تواند نقش بسزایی را در توریسم ورزشی ایفا کند.

وی، تاکید کرد: صنعت ورزش رکن اصلی صنعت گردشگری است و گام های موثری نیز در این زمینه برداشته شده و امیداریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی به ویژه دریایی در این منطقه باشیم.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، ضمن قدردانی از کانون وکلای دادگستری ایران از برگزاری رویداد ورزشی در جزیره آنها را قدیمی ترین و نخستین نهاد غیر دولتی ایران که سهم بزرگی در تحولات کشوری دارند، معرفی کرد.

معصومه پاشایی بهرام رئیس فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کیفیت اجرای برنامه های آیین افتتاح ششمین المپیاد ورزشی کانون وکلای دادگستری ایران، گفت: در مناطق آزاد بسترهای لازم در حوزه ورزشی ایجاد شده و این مهم با جدیت در حال پیگیری است.

به گفته پاشایی بهرام، دیگر مناطق آزاد کشور نیز از زیرساخت های قابل توجهی در حوزه ورزش برخوردارند و امیدواریم مشابه این رویداد در مناطق دیگر کشور نیز برگزار شود.

وی با بیان این که کانون وکلای دادگستری ایران در حوزه ورزش با مدیریت صحیح گام های رو به جلو برداشتند، بیان داشت: ضروری است حاکمان و حکمرانان منطقه نیز بسترهای لازم را در این زمینه ایجاد کنند.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی پیش بینی برنامه های مدون ورزشی در برنامه هفتم توسعه را خبر مسرت بخشی برای جامعه بانوان کشور عنوان کرد و افزود: جزیره کیش شایسته برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی است و خوشبختانه تا کنون به موفقیت های روز افزونی دست یافتند.

وحید قاسمی عضو هیات رییسه کانون وکلای دادگستری در این مراسم ضمن قدردانی از سازمان منطقه آزاد کیش و مجمع سازندگان این منطقه در حوزه بخش خصوصی را دو نهاد مهم و تاثیر گذار در برگزاری این رویداد عنوان کرد.

قاسمی، نقش آفرینی تمام روسای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری در برگزاری ششمین المپیاد ورزشی را بیانگر اهمیت ورزش برای جامعه وکلای کشور و ارتقاء سطح نظام سلامت جامعه دانست و افزود: مسوولیت پذیری و مشارکت در برگزاری چنین رویدادهایی از وظایف مهم حکمرانی است و باید نهادهای معدنی و بخش خصوصی در این زمینه حضوری فعال داشته باشند.

به گفته قاسمی سیاست گذاری در مشارکت حداکثری در دستور کار کانون وکلای دادگستری قرار گرفته و بر اساس رهنمودهای روشنگری رئیس اتحادیه به طور حتم مسوولیت خطیر خود را به نحو شایسته در این حوزه ایفا خواهد کرد.

وی، گفت: این رویداد متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود و در تلاش هستیم تا در رقابت های آتی تعداد شرکت کنندگان را به بیش از یک هزار نفر افزایش دهیم.

جعفر کوشا رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری کشور با بیان این که المپیاد یک کلمه یونانی است و در کشور یونان باستان هر چهار سال یک بار ورزشکاران در رشته های مختلف به ویژه المپیک رقابت می کنند، اظهار داشت: المپیاد ورزشی همچون علمی از جایگاه خاصی برخوردار است و ورزشکاران با رقابت در این المپیاد به یک مرحله کمال و رشد خواهند رسید.

کوشا، خاطر نشان کرد: با ورزش می توان در سلامت و بهداشت بدن گام برداشت و کانون وکلای دادگستری ایران با اخلاق مداری و هم افزایی به عنوان نهاد مردمی می تواند در تمام عرصه ها خود را بیازماید.

امانی رییس کمیسیون ورزش اسکودا نیز بر نقش مهم ورزش در کاهش چالش های پیش رو وکلا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم در سال آینده شاهد افزایش تعداد رشته های ورزشی و ورزشکاران باشیم.

گفتنی است این رویداد ورزشی با اجرای برنامه های پهلوانی و زورخانه کیش آغاز شد و در ادامه با اجرای گروه موسیقی باربد شور و شوق وصف نا شدنی میان ورزشکاران به وجود دارد و با اجرای گروه 365 آکروباتیک و هنر نمایی دختران کاراته باز جزیره و رژه ورزشکاران 19 استان کشور به پایان رسید.