آغاز جشنواره بین المللی نی انبان در کیش

همزمان با شب عید مبعث نخستین جشنواره بین المللی نی انبان کیش درجمع دوستداران موسیقی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین جشنواره بین المللی نی انبان کیش با حضور دکتر سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی ، دکتر خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، اعضای دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، جمعی از مدیران و گردشگران و ساکنان کیش، شامگاه چهارشنبه 20اسفند و در شب عید بزرگ مبعث در مجموعه تجاری، تفریحی میکا مال آغاز شد.

 در مراسم افتتاحیه این جشنواره گروه‌های موسیقی خماس از هرمزگان، نوازندگان خارجی از فرانسه و گروه دیار از بوشهر به هنرنمایی پرداختند.

 فواد توحیدی دبیر نخستین جشنواره بین المللی نی انبان کیش در این مراسم گفت: با توجه به تجربیاتی که در 13 دوره جشنواره های موسیقی نواحی کشور کسب کرده ام ، ایده برگزاری یک جشنواره فراملی در جزیره کیش را داشتم و با توجه به تاثیر جادویی نی انبان و شمار گسترده طرفداران زیاد این ساز در موسیقی نواحی ایران ، به این نتیجه رسیدیم که  جشنواره‌  جشنواره نی انبان بهترین انتخاب برای جزیره کیش است.

توحیدی عنوان کرد: طرح پژوهشی این جشنواره به معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شد و پس از کسب موافقت و اعلام همکاری این معاونت، جشنواره بین المللی نی انبان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود:  با توجه به زمان کوتاهی که در اختیار داشتیم گروه‌های شاخصی برای شرکت در این جشنواره دعوت شدند.

به گفته توحیدی در کنار دعوت از هنرمندان به نام در زمینه نواختن نی انبان با اعلام فراخوان از هنرمندان ناشناخته این عرصه نیز برای حضوردرجشنواره دعوت شد که چند گروه از این بخش نیز انتخاب و به جشنواره معرفی شدند.

لازم به ذکر است جشنواره بین المللی نی انبان تا جمعه 22 اسفندماه با اجرای گروه‌های موسیقی داخلی و خارجی در جزیره کیش ادامه خواهد داشت.