در راستاي پيشگيري و به حداقل رساندن بيماري‌هاي واگيردار صورت گرفت؛

گام‌های مهم بيمارستان کیش

بیمار‌ستان کیش در راستای پیشگیری و به حداقل رساندن بیماری‌های واگیردار و شیوع کرونا در جزیره کیش طرح‌های خود را ارائه و عملیاتی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین اقدام بیمارستان، طرح تفكيك بيماران در مبادي ورود به بيمارستان، در راستاي به حداقل رساندن بيماري‌هاي واگيردار است. بر همین اساس ترياژ دو لايه ورودي بيمارستان با هدف جدا كردن بيماران پرخطر و مشكوك از مابقي بيماران آغاز شد. در اين واحد بيمار پیش از ورود به بيمارستان توسط كادر حاضر تب‌سنجي شده و پس از پاسخ دادن مختصر به چند سوال به مسيرهاي مشخص شده هدايت مي‌شوند. درصورتي كه بيمار كارت سبز دريافت كند به منطقه سبز بيمارستان هدايت شده و درصورتي كه كارت زرد دريافت كند به منطقه عفوني هدايت خواهد شد. در طول مسير پرسنل حراست جهت راهنمايي و كنترل موضوع، بيماران را راهنمايي مي‌کنند.

اقدام بعدی بیمارستان کیش، اختصاص و راه‌اندازي بخش بيماري‌هاي تنفسي با تعداد 12 عدد تخت و تجهيزات كامل است كه در اين بخش بيماران مشكوك با در نظر گرفتن شرايط لازم بستري شده و اقدامات ضروري براي ايشان انجام مي‌شود، همچنين امكانات ويژه‌اي براي بيماران اين بخش در نظر گرفته شده است .

از دیگر اقدامات بیمارستان انتقال برخی از رشته‌های تخصصی به کلینیک امام علی (ع) است كه در اين مكان نیز بيماران در بدو ورود ترياژ شده و درصورت داشتن علائم  مشكوك مجوز ورود به منطقه امن كلينيك صادر نشده و لازم است به بيمارستان مراجعه کنند.

لازم به ذكر است در بخش بيماري‌هاي تنفسي، آزمايشگاه، تزريقات، سرم‌تراپي، پزشك عمومي، متخصص داخلي و كودكان حضور دارند كه بيماران مي‌توانند تمامی خدمات خود را در اين بخش دريافت کنند و نيازي به مراجعه به ديگر بخش‌ها ندارند.