تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش وسرمایه گذار سوییسی امضا شد؛

کیش در مسیر تبدیل شدن به هاب پشتیبانی هوایی

با عقد تفاهم نامه همکاری با سرمایه گذار سوییسی زیرساخت های راه‌ اندازی مركز بین‌المللی خدمات حمل و نقل هوایی بار درکیش ایجاد می شود.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ این تفاهم نامه با موضوع همکاری در ایجاد مرکز خدمات حمل و نقل بار هوایی بین معاونت اقتصادی و سرمایه ‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه ‌گذار سوییسی منعقد شد.

معاون اقتصادی و سرمایه ‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش درمراسم امضای این تفاهم با اشاره به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد کیش ٫ مزایای ژئوپلیتیکی و دامنه اختیارات این جزیره براساس پتانسیل های قانونی مناطق آزاد کشورگفت: کریدور هوایی ایران با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی آن، به صرفه ترین و کوتاهترین مسیر هوایی بین آسیا و اروپاست وجزیره کیش می تواند با گسترش حمل و نقل هوایی نقش به سزایی در توسعه تجارت و بازرگانی بین المللی ایفا کند.

وی افزود: منطقه آزاد کیش امکان ارایه خدمات ترانزیت پروازهای عبوری و تبدیل شدن به هاب لجستیکی هوایی جهت توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد درآمد پایدار برای منطقه را داراست اما برای تبدیل شدن یک هاب و کانون انتقال مسافر و بار باید زیرساخت‌های لازم مهیا شود.

دکتر جیرفتی در ادامه تاکید کرد : در راستای بسترسازی و توسعه زیرساخت‌های تجارت این تفاهم‌نامه همکاری با یک شرکت‌ سوییسی با هدف راه‌ اندازی مركز بین‌المللی خدمات حمل و نقل هوایی بار (Cargo Center) در سطح اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آسیا و همچنين ایجاد ایستگاه سوخت‌ رسانی در فرودگاه بین‌ المللی کیش امضا شد .

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه ‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش٫ این شرکت که از شرکت‌های معتبر بین‌ المللی مستقر در منطقه است بر روی مدیریت ظرفیت کارگو در بخش حمل و نقل بار هوایی تمرکز دارد.

وی افزود: انجام امور مشاوره در زمینه ایجاد، توسعه زیرساخت‌ و مدیریت پشتیبانی، ارایه خدمات پشتیبانی مخصوص پروژه ‌های بخش انرژی، مدیریت ظرفیت حمل و نقل بار دریایی، زمینی و ریلی، برنامه‌ ریزی ساخت و اجاره مجموعه ‌های صنعتی و پشتیبانی ، طراحی و توسعه فناوری‌های حمل و نقل دیگر فعالیت های این شرکت است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان ارتقاء فضاي کسب و کار و اقتصاد منطقه آزاد کیش و رشد مناطق همجوار را از مزیت های اجرای این تفاهم نامه برشمرد وگفت: این شرکت با تاسیس وتامین مالی مرکز باربری هوایی در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع در فرودگاه کیش نسبت به جذب هواپیماهای باربری خارجی برای حمل بار از فرودگاه کیش به عنوان مبداء یا به فرودگاه کیش به عنوان مقصد٫ سوخت‌گیری برای ادامه پرواز و سرمایه‌گذاری بر روی تجهیزات سوخت‌رسانی اقدام می کند .

همچنین بر اساس تفاهم به عمل آمده مقرر شده است این شرکت تمام توانایی و تجربه‌اش را جهت انتقال دانش و تسهیل تمامی فعالیت‌ها و شناساندن فرودگاه و منطقه آزاد کیش در عرصه بین ‌المللی بکار گیرد. انجام توافق بین این نمایندگی این شرکت با شرکت هواپیمایی کیش به منظور حمل بار از دوبی به فرودگاه جزیره و توزیع آن از کیش در سراسر کشور از برنامه های آتی سازمان منطقه آزاد کیش است.

دکتر جیرفتی در پایان با اشاره به عملکرد سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: در راستای پیشبرد اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران در مناطق آزاد، رشد و ارتقاء تجارت و تبدیل منطقه آزاد کیش به مهمترین قطب اقتصادی منطقه از مهمترین اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش درمسیر حرکت است .