کیش به عنوان پیشرو توسعه هوشمند در کشور از پهپادهای پستی جدید رونمایی کرد

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشور در مراسم رونمایی از پهپادهای"هدا و هادی" منطقه آزاد کیش را به عنوان پیشانی توسعه هوشمند در کشور معرفی کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشور صبح پنجشنبه ششم خرداد در مراسم رونمایی از دو پهپاد پستی جدید "هدا و هادی" و وارد شدن این فناوری به مدار فعالیت و ارائه خدمات پستی در این منطقه گفت: این مهم می تواند کمک حائز اهمیتی در ارائه خدمات پستی در سطح کشور باشد و امیدواریم به زودی این فناوری در سایر استان های کشور فراگیر شود و بتواند خدمات شایسته ای به شهروندان ارائه دهد.

به گفته آذری جهرمی با آغاز فعالیت پهپادها در منطقه آزاد کیش سبب ایجاد ظرفیت های جدیدی در جزیره خواهد شد و این مهم می تواند به عنوان فرایند تسهیل و تسریع در ارائه خدمات پستی در سطح کشور فراگیر شود.
وی با بیان این که یکی از خدمات پیشرویی که شرکت های مختلف در دنیا استفاده می کنند بهره گیری از ظرفیت پهپادها برای حمل و نقل بسته های پستی است، اظهار داشت: تحقق این دستاورد آینده بسیار روشنی را برای صنعت پست فراهم کرده است.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشور خاطر نشان کرد: با توسعه زیرساخت های خدمات دیجیتال و بهره گیری از پهپادهای پستی ضمن صرفه جویی در زمان ارسال بسته ها، شرایط فروش دیجیتال فراهم می شود.
محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به این که در سطح کشور از ظرفیت علمی کافی برای ساخت پهپاد و ظرفیت های هوش مصنوعی برخوردار هستیم، تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت های هوش مصنوعی و فناوری ساخت پهپاد از موضوعات مهمی است که در این عرصه مورد بهره برداری قرار گرفته است.
آذری جهرمی در رابطه با دریافت مجوز های لازم جهت وارد شدن پهپادها به چرخه فعالیت در حوزه پستی این منطقه گفت: برخی زیرساخت های قانونی وجود دارد که این زیرساخت ها و مقررات تا کنون به خوبی پیاده سازی نشده است و در طول دو سال گذشته با تلاش مضاعف موفق شدیم مجوز پرواز دو پهپاد را که امروز در جزیره کیش به عنوان پستچی جدید به شبکه پستی کشور پیوستند، دریافت کنیم.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برای تحقق این اقدام مهم؛ پس از اخذ مجوز لازم، این دو پهپاد نخستین پرنده های دریافت کننده مجوز از سازمان هواپیمای کشور هستند که امروز به بهره برداری رسیدند.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشور افزود: قرار بود پهپادها در استان لرستان برای خدمت رسانی به مناطق محروم به بهره برداری برسد که در اخذ مجوزها دچار مشکل شدیم بنابراین بر اساس ارزیابی های انجام شده منطقه آزاد کیش مناسب ترین مکان برای اجرای این طرح ارزشمند است.
محمدجواد آذری جهرمی در خصوص برخی مشکلات پیش آمده در ارائه خدمات اینترنتی منطقه آزاد کیش گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده 4 سایت جدید باید در کیش ایجاد شود تا بتوانیم پوشش اینترنتی مناسبی در منطقه غربی این جزیره ارائه دهیم که این مهم ظرف دو هفته آینده محقق خواهد شد.
آذری جهرمی اختلالات به وجود آمده در ارائه خدمات اینترنتی را فرکانس هایی عنوان کرد که از سوی کشور عربستان از مسیر های دریایی به صورت اختلال سیگنالی به وجود می آید و اظهار داشت: این موضوع با جدیت تمام پیگیری می شود و به زودی مشکلات برطرف می شود.
وی خاطر نشان کرد: در برخی از ساعات روز و به خاطر افت سرعت در شبکه اینترنت موبایل به ویژه در مناطقی از جنوب غربی کیش؛ شاهد اختلال های فرکانسی هستیم که این موضوع برای پیگیری در دستور کار سازمان تنظیم و مقرارت قرار گرفته است.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشور با بیان این مطلب که تا دو هفته آینده در منطقه آزاد کیش یک وضعیت مطلوب تری را از نظر سرعت اینترنت تجربه خواهیم کرد افزود: در حال حاضر نیز سرعت اینترنت کیش در شرایط مناسب و با سرعت 14 مگابیت در ثانیه است و تلاش می کنیم بهتر از این باشد و متوسطی که برای این منطقه در نظر می توان گرفت 40مگابیت است.