کیش آماده برگزاری دو رویداد دریایی کشور

هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران و هشتمین نمایشگاه دریایی و دریانوردی از فردا در جزیره کیش آغاز به کار می کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و مقامات کشوری و لشکری از ساعت 8 و سی دقیقه روز سه شنبه 27 مهرماه در سالن  خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش افتتاح می شود.

مدیریت و اقتصاد دریایی، صنایع نفت و گاز دریایی، دریانوردی و حمل و نقل دریایی، قوانین، مقررات و استانداردها، ایمنی، بهداشت و محیط زیست دریایی، شرایط محیطی دریا، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فراساحلی، فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر دریایی و سرمایه های انسانی از جمله محورهای این همایش است.

هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی نیز از تاریخ 27 تا 30 مهر ماه با حضور 363 شرکت داخلی و خارجی در فضایی به مساحت 21 هزار متر مربع در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار می شود.

بنابر این گزارش، نمایندگان کشورهای  هلند، ایتالیا، روسیه، استونی، رومانی، آلمان، اسپانیا، انگلیس، نروژ، سوئد، کرواسی، یونان، صربستان، پرتغال، آذربایجان، هند، امارات، ترکیه، چین، سنگاپور، فرانسه، کره جنوبی، اوکراین در این نمایشگاه حضور دارند.

بنادر و کشتیرانی، تعمیر و ساخت انواع شناور، صنایع ساحلی و فراساحلی، ساخت اسکله، تجهیزات دریایی و بندری، صنایع دفاعی و نظامی، خطوط کشتیرانی، رده بندی شناور دریایی، ناوبری دریایی، تجهیزات بندرگاهی، بازرسی، بیمه، موسسات تحقیقاتی و آموزشی از موضوعات و محصولات ارائه شده در این نمایشگاه خواهند بود.

ویژگی های عمده و شاخص این نمایشگاه حضور توانمند شرکت های خارجی با رویکرد سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی عنوان شده است.

ترسیم بزرگترین نقاشی دریایی، بازدید از مزرعه پرورش ماهی در قفس، بازدید از شناورها و طرح توسعه بندر و کارخانه کشتی سازی کیش  و گشت دریایی، غرفه شهدای غواص و غرفه بومیان کیش از برنامه های جانبی این نمایشگاه و همایش است.

لازم به ذکر است، این نمایشگاه و همایش از سوی انجمن مهندسی دریایی ایران و با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش برگزار می شود.