در دومین همایش دانش آموز سالم جامعه سالم مطرح شد:

کاهش مشارکت های عمومی عامل مهم آسیب زا در تامین سلامت جامعه

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش عدم مشارکت های مردمی و مسئولیت پذیری نسبت به سلامت فردی و اجتماعی را عامل مهم و آسیب زا در تامین سلامت جامعه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش محمدرضا رضانیا در دومین همایش دانش آموزش سالم، جامعه سالم با تاکید بر اینکه حدود 10 هزار دانش آموز در جزیره کیش مشغول به تحصیل هستند که با احتساب اعضای خانواده بیش از 32 هزار نفر از جمعیت جزیره کیش را تشکیل می دهند اظهار داشت: در کل کشور اگر تمام کادر وزارت بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی هم فعالیت کنند تنها قادر خواهند بود 25 درصد از سلامت جامعه را تامین کنند و مشارکت مردم عامل بسیار تاثیرگذاری در این موضوع است.

رضا نیا با ارائه توضیحاتی در خصوص بیماری پدیکلوزیس، راههای انتقال و روش های پیشگیری آن گفت: زمانی که یک فرد آلوده به شپش در کلاس یا خانواده  شناسایی می شود باید همه دانش آموزان و تمام اعضای خانواده دانش آموزان کلاس بررسی شوند.

وی افزود: پدیکلوز به راحتي قابل درمان است؛ در واقع ابتلا به شپش را نبايد يك مشكل بهداشتي دانست، بلكه بيشتر يك مشكل فرهنگي است، زيرا فرد مبتلا اگر به موقع به مراکز درمانی و پزشکان مراجعه و نسبت به درمان خود اقدام کند چراکه اين درمان ساده مي تواند از انتقال این بیماری به سایر افراد جلوگیری کند.

دکتر رضانیا در بخش دیگری از این همایش به ارائه مطالبی در خصوص کرونا ویروس جدید پرداخت و تاکید کرد که بهترين راه پيشگيري رعايت بهداشت فردي و آداب تنفسي است كه اين آموزشها پي در پي در فضاي مجازي و رسانه ملي در حال انجام است.

در این مراسم موضوعات مهم تغذیه سالم، آموزش تغذیه سالم ،اهمیت تغذیه در مدارس، اهمیت ریز مغذی ها، عادات بد تغذیه ای در دوران کودکی توسط دکتر مریم ستاریان مورد بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است در پایان مراسم از مطالب ارائه شده طرح سوال و به پاسخ دهندگان جوایزی اهدا شد.

لازم به ذكر است تمامي روشهاي پيشگيري كه پیشتر براي پیشگیری از بيماري آنفولانزا ذكر شده براي ویروس کرونا نیز مصداق دارد.