در ستاد پیشگیری از بیماری کرونا تصویب شد؛

کاهش ساعت کار ادارات، نهادها و مراکز تجاری در جزیره کیش

ساعت جدید فعالیت ادارات، نهادها، بازاها و مجتمع‌های تجاری به استثنای پرسنل امدادی، بهداشتی و درمانی در جزیره کیش کاهش یافت

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه جزیره، شنبه دهم اسفند در سالن اجتماعات معاونت فرهنکی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مصوباتی در جلسه ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به تصویب رسیده است؛ گفت: به‌منظور کاهش میزان ترددها و مراجعات مردمی، ساعت کاری ادارات و نهادهای جزیر کیش به استثنای پرسنل امدادی و بهداشتی درمانی از ساعت 9 صبح تا 13 به تصویب رسید.

همچنین رضانیا افزود: ساعت کار فعالیت بازارها و مجتمع‌های تجاری صبح از ساعت 10 تا 13:30 و عصرها از ساعت 18 تا 21:30 اعلام شده است.

رضانیا خاطر نشان کرد: اماکن گردشگری، کلوپ‌ها و باشگاه‌های ورزشی و ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری تا آخر هفته 16 اسفند تعطیل اعلام می‌شود.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش درخصوص برگزاری مراسم اعتکاف در جزیره کیش گفت: به‌علت شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از هرگونه تجمع، این مراسم به اعتکاف رمضانی موکول خواهد شد.

رضانیا درخصوص کاهش پذیرش رستوران‌های جزیره کیش افزود: ضمن اینکه باید فاصله حداقل یک‌ونیم متر در بین میزها رعایت  شود از یازدهم اسفند نیز موزیک زنده در رستوران‌های جزیره کیش برگزار نخواهد شد.

وی اظهار داشت: سایر مراکز اقامتی نیز باید میزان پذیرش سالن پذیرایی خود را برای جلوگیری از تجمع مردم که عامل اصلی انتقال آلودگی است در این مراکز کاهش دهند.

رضانیا با اشاره به کاهش تردد مردم در جامعه و رعایت نکات بهداشتی که باعث کاهش شیوع بیماری خواهد شد؛ خاطر نشان کرد: بیماری کرونا بیماری نیست که ارگان و یا نهادی به تنهایی بتواند آن را مهار و کنترل کند و فقط با رعایت و مشارکت همه اقشار جامعه قابل مهار و کنترل است و با تغییر شرایط جوی این بیماری مهار خواهد شد.

 گفتنی است ادامه فعالیت ها بعد از 16 اسفند طبق برگزاری جلسات شورای سلامت کیش متعاقبا اعلام خواهد شد.