مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش:

پیشگیری و آموزش، مهمترین اصل در مبارزه با مصرف مواد مخدر است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری و آموزش را مهمترین اصل در راه مبارزه با مصرف مواد مخدر بین جوانان دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و رؤسا و مدیران دستگاه ها، نهادها و ادارات جزیره در سالن اجتماعات ستاد مبارزه با مواد مخدر جزیره کیش برگزار شد.

علی اصغر مونسان رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش، ضمن تشکر از اقدامات، هم افزایی و جدیت تمامی ارگان ها و نهادها در راه مبارزه با مصرف مواد مخدر بین تمام اقشار و ساکنان کیش گفت: فشار بر روی توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر، موجب خروج افراد معتاد از جزیره کیش می شود.

وی پیشگیری را مهمترین اصل در مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: آمار منتشر شده از شروع سن اعتیاد بین نوجوانان12 تا 18 سال اعلام شده و این آمار نشان می دهد که باید تمرکز اصلی در این راه را بر روی آموزش معطوف کرد. در این راستا باید با استفاده از نظر کارشناسان به صورت علمی برنامه ریزی جدی انجام شود.

مونسان نقش صدا و سیما را در این آگاه سازی مؤثر خواند و عنوان کرد: باید با ساخت و تولید برنامه های تلویزیونی و رادیویی خانواده ها را آگاه کرد. زیرنویس ها و پیام های هشدار دهنده می تواند اثرات مخرب مواد مخدر را به خانواده ها گوشزد کند و باید ساخت این برنامه ها را افزایش داد.

همچنین مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه اردوهای تفریحی و ورزشی برای نوجوانان و جوانان دارای جذابیت بسیاری است، خاطر نشان ساخت: باید بخشی از برنامه های کوتاه مدت اردوهای تفریحی دانش آموزان توسط کارشناسان مربوطه به آگاهی بخشی در مورد مواد مخدر اختصاص داشته باشد.

وی از ورزش به عنوان اهرم های پیشگیری از مصرف مواد مخدر یاد کرد و افزود: برگزاری المپیادها و مسابقات ورزشی باید جدی تر پیگیری شود تا به سوداگران مواد مخدر فرصت تبلیغ استفاده از مواد مخدر بین جوانان داده نشود.

مونسان حضور مسئولان و مدیران ادارات را در بر پایی مسابقات ورزشی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه برنامه های ورزشی با هدف تشویق کارمندان خود به امر ورزش، ضروری دانست.

برگزاری همایش های ورزش های همگانی از جمله پیاده روی، دو، دوچرخه سواری، اتومبیل رانی و رالی خانواده در پایان هر هفته در شش ماهه دوم سال از موضوعاتی بود که مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بر آن تاکید کرد.

همچنین وی ارتقاء کمپ های کارگری را به عنوان یکی از مهمترین اقدامات خواند و افزود: در کمپ های کارگری وسایل ورزشی نصب شده اند، زمین ها و زیر ساخت های ورزشی در آن مناطق نیز مهیا شده است. باید امکانات و تجهیزات ورزشی در کمپ معمار نیز افزایش یابد. همچنین فضاهای آموزشی با برنامه ای مدون باید در کمپ های کارگری انجام شود تا ساکنان کم توان مناطق کارگری نیز از استفاده وسایل ورزشی و دوره های آموزشی مختلف با کمترین هزینه بهره مند شوند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در برنامه ششم مبنی بر دریا محور بودن گفت: باید تفریحات دریایی با رعایت موازین ایمنی گسترش پیدا کند و امکانات بیشتر جهت استفاده از تفریحات و ورزش های دریایی برای جوانان و خانواده ها مهیا شود. در این راستا باید تورهای دریایی و گردشگری به جزیره هندورابی نیز شکل گیرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، از راه اندازی سامانه اشتغال به عنوان یکی از دستاوردهای مفید در راه مبارزه با مواد مخدر، یاد کرد و گفت: راه اندازی این سامانه در شورای گذشته تأمین تفهیم و تصویب شد. اتباع خارجی نیز علاوه بر سایر ساکنان جزیره که در جزیره کیش مشغول به کار هستند، باید کارت اشتغال داشته باشند و مدیران پروژه های عمرانی که از اتباع خارجی برای امور خود و ساخت و سازها استفاده می کنند، باید برای کارکنان خود کارت اشتغال دریافت کنند.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران ارگان ها و نهاد های مختلف از جمله نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش، صدا و سیمای مرکز کیش، هلال احمر، مرکز توسعه سلامت کیش، بسیج و سپاه پاسداران، معاون ورزش و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند و گزارشی از اقدامات  9 ماهه سال 95 دستگاه های خود در راه مبارزه با  مواد مخدر  ارائه دادند.