پیام درخواست جعفر آهنگران از وزیر پیشنهادی اقتصاد برای حمایت از تحقق سه اقدام مهم در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش طی پیامی از احسان خاندوزی درخواست کرد نسبت به حفظ “برند کیش ایر و ۴۹ درصد از سهام شرکت آب و برق و ورود خودروهای هیبریدی” به جزیره کیش حمایت کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در پیام جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خطاب به احسان خاندوزی آمده است:

با نام و یا خدای مهربان

کار ممتد در دبیرخانه شورایعالی، این امکان را برای من فراهم کرده بود که با بسیاری از مراکز پژوهشی و دانشگاهی از جمله مرکز پژوهشهای مجلس، ارتباط مستمر داشته باشم. به رغم اختلاف نظرهای بعضاً عمیق با مرکز پژوهشها، همواره بحث و تبادل نظر کارشناسی و تعاطی افکار در سطحی بسیار خوب ادامه داشت.

همین مراودات کارشناسی، نظرات و حتی دل ها را به هم نزدیک و نزدیک تر کرده بود تا جایی که مدیر پژوهشهای بازرگانی مرکز، سالها عضو شورای پژوهشی دبیرخانه برای بررسی مطالعات و  طرح های جامع مناطق آزاد و ویژه بوده است.

خوشبختانه این ارتباطات باعث شد تا ما بتوانیم از ظرفیت مرکز پژوهشهای مجلس برای دستیابی به اهداف مشترک استفاده کنیم.

بخشی از این وفاق و همراهی را باید مدیون حضور ارزشمند سید احسان خاندوزی در ادامه کار مدیران قبلی از جمله دوستان عزیز دکتر سید نورانی، دکتر تاری و سعید غلامی در این مراکز دانست .

خاندوزی به روایت استادان پیشکسوت ام در دانشکده اقتصاد علامه، عنصری علمی، متعادل، اهل گفتگو، شنونده، صبور و اهل تحمل به شمار می رود .چنین ویژگی های برجسته در کنار پاکی، خلوص و شیفتگی خدمت به مردم گویای انتخاب مؤثری برای سکانداری وزارت امور اقتصادی و دارایی است و از آینده ی امیدوارانه تری حکایت می کند.

همانطور که به همین گونه در یکی-دو ساله اخیر، او را در مجلس و یکی از مهم ترین کمیسیون ها، کمیسیون اقتصادی دیده ایم.

فارغ از سایر مباحث اقتصادی و مسئولیت های سنگین وزارت اقتصاد، اطمینان دارم دکتر خاندوزی، دوره جدیدی از یاریگری مناطق آزاد و ویژه را در این وزارتخانه آغاز خواهند کرد.

آشنایی و تسلط ایشان به چالش ها، موانع و محدودیت های مقرراتی و اجرایی و نگاه مثبت به مناطق آزاد، فرصت مغتنمی را فراهم می آورد تا این مناطق از جایگاه بهتری برخوردار شوند.

وزارت اقتصاد، جدا از این که بر اساس قانون برنامه ششم مسئولیت دبیرخانه شورایعالی را بر عهده دارد، یکی از اصلی ترین دستگاههایی است که در فراز و فرود عملکردی مناطق آزاد و ویژه نقش اساسی دارد.

گمرک، مالیات، خصوصی سازی، بورس، تأمین منابع، سرمایه گذاری خارجی، بیمه و بانک، همه مقولاتی است که با نام منطقه آزاد عجین شده است.

باید بدانیم مناطق آزاد نه از فقدان و خلأ قانون و مقررات که بیشتر از تفاوت دیدگاهها در حوزه اجرا و بخشی نگری ها و دخالت های ناروا رنج می برد و قطعاً وزارت اقتصاد در برگرداندن قطار مناطق آزاد به ریل اصلی خود می تواند بی همتا عمل کند.

در خصوص کیش هم در چند ماهه اخیر، اقداماتی در خصوص حذف نام کیش ایر و 49 درصد سهام سازمان منطقه آزاد در شرکت آب و برق از فهرست واگذاری ها و هم چنین تجویز واردات خودروهای برقی و هیبریدی به جزیره صورت گرفته که حسب دستور ریاست محترم وقت جمهوری و معاون اول محترم وقت قرار شد پیشنهادهای اجرایی از سوی وزارت اقتصاد به هیأت محترم دولت تقدیم گردد. انتظار دارد آقای دکتر خاندوزی با توجه به اهمیت سرنوشت ساز سه تقاضای فوق برای کیش، با قید فوریت همکاری های لازم را بعمل آورند.