به نام خدا 

خجسته میلاد بزرگ مشعل‏دار هدایت و دهمین واسطه فیض خداوند حضرت امام علی النّقی الهادی علیه السلام را به تمامي هموطنان به ويژه ساكنان و گردشگران جزيره زيباي كيش تبريك و تهنيت عرض مي كنم.

پانزدهم ذي الحجه سالروز طلوع ستاره‏ تابناک ولایت و مفسر بزرگ آیه ‏های قرآن است. امام بزرگواري كه در دوران 33ساله امامت خويش برای نشراحکام اسلام و شناساندن مکتب و مذهب جعفری گامهای بلندي برداشت و مسئوليت خطير و پرخطر تعليم و تعلم و نگاهبانی فرهنگ اسلامی را در مدينه عهده دار بود.

ايشان در سراسر عمر پر بار خويش لحظه ای از تلاش براي آگاه كردن مردم و آشنا کردن آنها به حقايق مذهبی دست برنداشتند و تربيت شاگردان و اصحابي شايسته صيانت از جايگاه دين مبين اسلام يكي از مهم ترين آثار پر بركت دوران امامت حضرت امام هادى علیه‏السلام است.

همزماني ولادت اين امام همام، با فاجعه مصيبت بار و دلخراش صحراي مني و شهادت جمع كثيري از حجاج و هموطنان گرانقدرمان بار ديگر اين واقعيت را در اذهان مسلمانان قوت مي بخشد كه جهان اسلام امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند تفكر و تعمق در سيره امامان بزرگوار است.

باشد كه در سايه تاسي به اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام و تقويت وحدت کشورهای اسلامی، امور مسلمانان در گوشه و كنار جهان به گونه اي تدبير شود كه به مدد برقراري صلح و دوستي پايدار ديگر شاهد بروز چنين حوادث اندوهباري نباشيم.

اميد است مسمانان و شيعيان جهان بتوانند در پرتو تعاليم ارزشمند میراث دار عصمت و ولایت مجمع دانش و بینش، حضرت امام علی النّقی الهادی علیه السلام همواره در مسير حق و حقيقت حركت كنند.

علی اصغر مونسان

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش