پیام تبریک جعفر آهنگران به مناسبت فرا رسیدن 17 مرداد "روز خبرنگار"

جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پیامی فرا رسیدن 17 مرداد "روز خبرنگار" را تبریک گفت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در پیام تبریک جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت گرامی داشت 17 مرداد "روز خبرنگار" آمده است.

با نام و یاد خدای مهربان

 

جان نباشد جز خبر در آزمون

هر که افزون‌تر خبر، جانش فزون

جان ما از جان حیوان بیشتر

از چه، زان رو که فزون دارد خبر

حضرت مولانا

 

خبر در دنیای گذشته و امروز، مصادف و مترادف با آگاهی بخشی و روشنگری است. بر این اساس، تولیدکنندگان خبر از اهمیت و جایگاه حساسی برخوردار می شوند و  بر این اساس رعایت اخلاق رسانه ای و میثاق روزنامه نگاری حرفه ای، امری لازم و حیاتی است.

در این زمینه، کار خبرنگار متعهد در چهارچوب مصالح و منافع ملی، تجسم امانتداری و مسئوليت پذیری است و  بر این مبنا، روز خبرنگار یادآور حماسه آفرینی مردان و زنان بلند اندیشی است که ماندگاری حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند. آنان که با قدرت قلم گام در وادی مقدس اطلاع رسانی صادقانه و روشنگری منصفانه نهاده و با رسالت خطیر خود چراغ آگاهی فراروی جامعه افروخته و موجبات رشد و بالندگی آن را فراهم آورده اند.

این چنین انسان های فداکار و متعهد، تاریخ نگاران زمانه اند که از مجرای اطلاعات دقیق و وثیق، تصویر عینی واقعیت ها را ثبت کرده و قلم خویش را همسو با وجدان اخلاقی، شرافت حرفه ای و احترام به حقوق و حریم فردی و شئؤن انسانی بکار می گیرند.

حسب تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اطلاع رسانی گسترده درباره دستاوردهای انقلاب و نظام و نیز با نگاه به آینده روشن کیش و لزوم تقویت این پروژه فراملی، رویکرد اطلاع رسانی و تقویت تصویر این خطه اهمیت بیشتری می یابد. بر اساس رویکرد تازه، شفافیت حداکثری و نگاه به کیش در قالب منافع عمومی و جایگاه بین المللی  لازم و ضروری است. در همین رابطه، سازمان با اهتمام به تقویت مناسبات و ارتباطات، برنامه‎های متنوعی را برای تعامل با جامعه خبری و رسانه ای متعهد مد نظر دارد. تقویت کمی و کیفی خبر رسانی، تهیه گزارش، یادداشت نویسی، تصویرپردازی و حضور پررنگ در تمامی رسانه ها اعم از رسانه ملی، مطبوعات سراسری، وب سایت های برجسته، شبکه های اجتماعی پرمخاطب و رسانه های محلی بر اساس وظیفه ذاتی روابط عمومی، لازم و ضروری است و قاطبه مدیران رسانه و خبرنگاران کیش نیز در این مسیر؛ ما را همراهی می کنند.

دنیای امروز، دنیای ارتباطات و رسانه است و ارتباط یکی از شاه کلیدهای موفقیت در این دوره. در چنین شرایطی، بی‎ باور بودن به قدرت ارتباطات و رسانه ها، یا حتی کم باور بودن آن، فرصت سوزی بسیار زیادی را به همراه دارد. وضعیتی که با منافع ملی و جایگاه روابط عمومی در تضاد بوده و برای کیش که در کشورهای اطراف نیز رقبایی مطرح دارد، خسارتی مضاعف است.

این ارتباط جامع به عنوان نقشه راه اطلاع رسانی، می تواند ضمن تبیین رویکردها و برنامه های دولت انقلابی، پیام ها و اهداف جدید را در سطح بین المللی و ملی،  بازنشر نموده تا تاثیرگذاری، همسویی و هم افزایی بیشتری پدید آید.

راهبرد اصلی در نظرگرفته شده در دوره کنونی، ایجاد سازوکار لازم برای برخورداری سطح بسیارگسترده تر طیفهای مختلف جامعه از جزیره کیش است که با شعار " کیش برای همه" و همسو با منویات رهبر معظم انقلاب در برخورداری همه اقشار از امکانات و ظرفیتها دنبال می شود و امیدواریم با تلاش و کوشش شبانه روزی، موفق و سربلند باشیم.

کیش مرواریدی در صدف خلیج فارس است و نباید در تیول عده ای محدود بماند. این جزیره متعلق به همه مردم ایران است و برای همین باید زمینه های استفاده همگانی و عمومی تر از این خاک پاره بی مانند، مهیا گردد.

ضمن عرض تبریک صمیمانه روز خبرنگار به جامعه رسانه ای ایران و فعالان رسانه ای کیش که همواره سعی داشتند و دارند تا جزیره را برای دستیابی به اهداف بلند و ایفای نقش برجسته در اقتصاد ملی و الگو سازی حکمروایی موثر محلی؛ تقویت کنند؛ لازم است تاکید کنم ما نیازمند به نقد و نظریم و دست مریزاد می گوییم به عزیزانی که منصفانه ما را برای حرکت در مسیری درست یاری می دهند ... دوستانی که خود را به درستی ذینفع سازمان می دانند و یاری رسان ما بوده و هستند.

امید، بزرگترین سرمایه هر فرد و سازمانی است و ما در فرصت پیش رو، با امید به ساخت فردایی بهتر تلاش می کنیم.

کیش با شادی و امید قرین است و ما برای تداوم این لبخندها، باید به بهترین نحو، به وظایف خود که همانا توسعه ظرفیتهای فراوان کیش است، عمل کنیم.

با گرامی داشت ۱۷مرداد و  “روز خبرنگار" بهترین ها را برای  تمامی خبرنگاران صادق، سخت كوش و پایبند به ارزش‌های اصیل به ویژه خبرنگاران و راویان رویدادهای خبری جزیره زیبای کیش آرزو میکنم و  با بزرگداشت یاد و خاطره شهید صارمی و دیگرشهدای والامقام رسانه؛ در برابر این جانفشانی ها و ایثارگری ها سر تعظیم فرود می آوریم؛

 

جعفر آهنگران 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل