يقين مهمترين ويژگي ياران امام حسين (ع) بود

حجت الاسلام قرائتى در مراسم تاسوعاي حسيني در كيش از يقين به عنوان ويژگي اصحاب امام حسين (ع) در خلق حماسه كربلا ياد كرد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، رييس ستاد اقامه نماز كشور در مراسم عزاداري شب تاسوعاي حسيني كه با حضور ساكنان و گردشگران و مسئولان محلي در مصلاي كيش برگزار شد از يقين به عنوان شاخصه اصحاب ابا عبدالله الحسين(ع) در واقعه كربلا و خلق اين حماسه ماندگار ياد كرد.

وي افزود: ياران امام حسين (ع) به درجه يقين كه تنها ويژه بندگان بزرگ خداوند است رسيده بودند و اين يقين باعث شد ايثار را در واقعه كربلا به حد اعلا برسانند.

حجت الاسلام و المسلمين قرائتي در ادامه با اشاره به اهميت يقين و باور داشتن در رفتارهاي اجتماعي گفت: مسئوليت پذيري و احساس مسئوليت نسبت به ديگر انسانها از راههاي رسيدن به يقين است. چنانچه فردي مسئوليتي را بپذيرد در حاليكه يقين داشته باشد توانمندي پذيرش آن مسئوليت را ندارد و شخص ديگري براي اين مسئوليت مناسب است به خود و ديگران خيانت كرده است.

وي تاكيد كرد آنچه در صحراي كربلا بود در ديگر ميادين جنگ هم بود اما يقين اصحاب امام حسين (ع) باعث شد شاهد اين همه زيبايي در كربلا باشيم تا آنجا كه حضرت زينب (ع) از تبيين صحنه عاشورا پايه هاي حكومت بني اميه را لرزاند.

حجت الاسلام قرائتى گفت: ارتكاب گناه كم كم اتفاق مي افتد و با تكرار انجام گناه قبح آن از بين مي رود.

وي در پايان با ذكر آيات و روايات، رسيدن به يقين را مرحله بالاتر از علم دانست.

گفتني است پس از سخنراني حجت الاسلام و المسلمين قرائتي با نوحه خواني و ذكر مصيبت امام حسين (ع) و اهل بيت و اصحابشان توسط يكي از مداحان اهل بيت (ع) سوگواران به عزاداري پرداختند.