وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللَّهِ جَمِيعاً و لاتَفَرَّقُوا

فرارسيدن هفته وحدت را به همه مسلمانان جهان، بويژه اهالي مومن و خداجوي جزيره زيباي كيش تبريك مي‌گوييم.

شيعه و سني و در یک کلام مسلمانان جهان همواره بر مبنای آزادگی مورد تاکید دین مبین اسلام، بر استقلال و عدم وابستگی به دشمنان خدا پایبند بوده و تلاش کرده اند حول ریسمان مستحکم الهی گرد هم آیند و متفرق نشوند و اکنون سلام و درود فراوان را نثار معمار کبیر انقلاب اسلامی می نماییم که با تدبیر و دوراندیشی فاصله زمانی میلاد پیامبر رحمت به روایت تشیع و تسنن را هفته وحدت نامید و آن را نهادینه ساخت تا دلها بیش از پیش به سمت نور درخشان اسلام سوق یابد .

دین مبینی كه در طول تاريخ 1400 ساله خود، ملت‌هاي بسياري را از زير يوغ جهل و ناداني، فساد و تباهي و زور مستكبران ضد بشري نجات داده و آنها را به عنوان "امت اسلام" يكپارچه كرده است.

بی‌شک مسلمانان جهان دارای فرهنگ‌های مختلفي بوده و از ویژگی‌های فرهنگی یکسانی برخوردار نیستند، اما هویت فرهنگی مشترکي در اعتقاد به دين اسلام داشته و اعمال مشتركي به عنوان یک فرد مسلمان انجام می‌دهند.

يقيناً وجود نازنين پيامبر اعظم اسلام(صلي الله عليه و آله) به عنوان معلم اخلاق و رهبر مكتب الهي اسلام در ايجاد اين اتفاق و اتحاد بي‌نظير در جهان اسلام نقش اساسي داشته است. برگزاري مراسم عظيم سالانه حج در مكه مكرمه و حضور ميليونها مسلمان از اقصي نقاط دنيا با يك پوشش و يك صدا و يك آيين، نشان‌دهنده اعجاز بزرگ دين اسلام و زعامت مدبرانه و آينده‌نگر پيامبر گرانقدر(صلي الله عليه و آله) است.

امروزه ميراث بزرگ حضرت محمد(صلي الله عليه و آله) براي مسلمانان دعوت آنان به وحدت است، پيام روشن  رسول گرامي اسلام(صلي الله عليه و آله) كه مي‌فرمايند: الجَماعَةُ رَحمَةٌ و الفُرقَةُ عذابٌ "وحدت مايه رحمت و تفرقه موجب عذاب است" بيانگر اهميت يكپارچگي امت اسلام در اين دين مبين است.

جزيره كيش مي‌تواند الگو و نمونه بارز و زيباي وحدت ديني مسلمانان اعم از شيعه و سني باشد، حضور برادرانه معتقدين اين دو مذهب اسلامي در كنار يكديگر، در هنگام كار و معاشرت و همچنين مراسم‌هاي مختلف مذهبي و سياسي از حكمت وحدت نشأت گرفته و نشان مي‌دهد كه در اصول دين و رفتار و اخلاق اسلامي نشانه‌اي از اختلاف در بين مؤمنين وجود ندارد.

از اين رو مردم هميشه در صحنه جزيره كيش به پاس سالروز میلاد باسعادت پيامبر(صلي الله عليه و آله) و هفته پرميمنت وحدت، همچون ساير مسلمانان ايران و جهان، با برگزاري مراسم پرشور و مجالس پرشكوه، روح اخوت اسلامی را در پيكره‌ی جامعه اسلامي، بیش از پیش زنده نگاه مي‌دارند. ان شاالله