هوشمند سازی مهمترین محور فعالیت های کیش در حوزه فناوری اطلاعات

جعفر آهنگران خواستار حمایت وزارت ارتباطات در زمینه تفکیک شرکت ارتباطات با مخابرات، توسعه خدمات پستی، و تقویت شرکت های دانش بنیان در کیش شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران رییس هیات مدیره و مدیر عامل این سازمان عصر چهارشنبه پنجم خرداد در جلسه شورای فن آوري اطلاعات و ارتباطات کیش که با حضور محمد جواد آذري جهرمي وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشور در سالن رازی مرکز همایش های کیش برگزار شد با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از امکانات مرکز نوآوری کیش در جهت توسعه فعالیت های فناورانه در منطقه، از وزیر ارتباطات خواست تا با تقویت خدمات پستی و حمایت از تفکیک شرکت ارتباطات با مخابرات به توسعه امکانات ارتباطی و رفع چالش های این حوزه در کیش کمک کند.

وی با اشاره به بالا بودن استهلاک جزیره به خاطر شرایط اقلیمی، از تمدید پروانه MNO و اعتباربخشی بیشتر به عنوان یکی ازدرخواست‌های حوزه فناوری ارتباطات کیش نام برد.

آهنگران با ذکر این مطلب که مناطق آزاد به مراکز مالی، بانکی و خدماتی تبدیل شده‌اند و این امر در کیش با محیط زیست حساسی که دارد، نیاز به نسل چهارم و اینترنت به عنوان مهم‌ترین ساختار و زیرساخت را بیشتر می‌کند گفت: در کیش شرایط آن مهیا می‌باشد و در نهایت خدمات الکترونیک و غیرحضوری بر پایه سرعت‌بخشی به اینترنت می‌تواند بسیاری از چالش‌های کشوری را کاهش دهد و رفع کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ،مهم‌ترین زیرساخت منطقه را، حرکت به سمت هوشمندسازی جزیره عنوان کرد و گفت: تمامی ظرفیت‌ها برای نیل به این هدف و نمونه شدن در کشور وجود دارد.

جعفر آهنگران با اشاره به طرح جامع مصوب ۱۳۸۴ کیش مبنی بر تبدیل این جزیره به شهر هوشمند و اهمیت آن، اظهار داشت: متاسفانه تا کنون در جهت هوشمندسازی اقدام موثری انجام نشده است.

وی مشارکت جامعه مدنی را از مهم‌ترین شاخصه‌های کیش دانست و گفت: هوشمندسازی در تمامی حوزه‌های کیش ضروری است و با توجه به مشارکت بخش خصوصی می‌توان از سرمایه‌گذاران برای تحقق این هدف دعوت کرد.

آهنگران میانگین سنی جزيره کیش را کمتر از ۲۹ سال عنوان کرد و با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات اصلی جوانان، بهره‌وری از شبکه پرسرعت اینترنت می‌باشد، گفت: ارتقای فناوری های ارتباطی و نیل به رویدادهای دانش‌بنیان نیازمند دسترسی به شبکه قوی ارتباطی است.

وی افزود: طبقه متوسط در کیش بسیار پرتوان هستند و وجود ده هزار دانش‌آموز و ۷هزار دانشجو در جزیره تاثیر بسزایی از جهت فرهنگی در کیش داشته‌اند و این امر با نرخ ۹۸درصدی باسوادی مردم، باز مطالبه و حق آنها را از بهره‌وری از اینترنت قوی بیش از پیش نمایان می‌سازد.