هنرمندان سیستانی، میهمان جشنواره تابستانی کیش

نمایشگاه و جشنواره استان سیستان و بلوچستان در بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش در حال برگزاریست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش، هر هفته نمایشگاه و جشنواره آیینی یکی از استانهای ساحلی در کیش برگزار می شود.

در آغاز این برنامه، نمایشگاه و جشنواره فرهنگی و هنری استان سیستان و بلوچستان از شامگاه سه شنبه 12 تیر مقابل تالارشهر کیش آغاز شده است.

در این نمایشگاه 12 غرفه محصولات صنعتی و سنتی شامل گلیم، تکه دوزی، زینت آلات، سفال، سیاه دوزی، انواع شال، لباس و تابلوهای سوزن دوزی، کلپورگان، عروسک های بومی و لباس محلی، خامک دوزی، محصولات دریایی و انواع خوراکی های سنتی را از ساعت 20 تا پاسی از شب به شهروندان و گردشگران جزیره کیش عرضه می کنند.

همچنین استاد شیرمحمد اسپندار ملقب به دونلی، چهره بین المللی موسیقی سنتی آیینی سیستان و بلوچستان، دراین نمایشگاه و جشنواره به اجرای موسیقی می پردازد.

گفتنی است جشنواره فرهنگی و هنری استانها در بیست و یکمین جشنواره تابستان کیش هر هفته از سه شنبه تا چهارشنبه در محوطه مقابل تالار شهر کیش با حضور گروه های نمایشی و عرضه محصولات فرهنگی، هنری و سنتی یکی از استانها برگزار می شود.

شایان ذکر است بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش از 8 تیر با اجرای برنامه های متنوع و شاد خانوادگی آغاز شده است و تا 15 شهریور ادامه دارد.