در دیدار معاونان سازمان منطقه آزاد کیش با سفیر اندونزی مطرح شد

همکاری کیش و اندونزی در حوزه های گردشگری و اقتصادی

با هدف توسعه همکاری ها، سفیر اندونزی با معاونان سازمان منطقه آزاد کیش دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست "اکتاوینو علیمودین" سفیر اندونزی در تهران  با علی رضا قائدیان سرپرست معاونت گردشگری و محمدرضا سعیدی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص ایجاد زمینه های توسعه گردشگری بین دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

سفیر کشور اندونزی در این دیدار با بیان اینکه از مناطق آزاد انزلی، ماکو و چابهار دیدن کرده است گفت: جزیره کیش به لحاظ جغرافیایی و امکانات شهری با کشور اندونزی که متشکل از جزایر است شباهت بسیار  دارد، و به همین دلیل برای مسئولان این کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اقامت چند تبعه کشور اندونزی در جزیره کیش، این افراد می توانند سفیران خوبی برای معرفی این جزیره به مردم کشور اندونزی باشند.

"علیمودین" با بیان اینکه به منظور تسهیل در سفر ایرانیان، کشور اندونزی آمادگی دارد در تمام زمینه ها برای گردشگران ایرانی روادید صادر کند افزود: تابستان سال گذشته کشور اندونزی 12 هزار روادید برای مسافران صادر کرد که می توان برای شرکت هواپیمایی کیش نیز این کار را انجام داد.

نزدیکی به دوحه و دبی، وجود امکانات خوب اقامتی در جزیره کیش، توزیع بروشور های کیش در خطوط هوایی اندونزی، حضور در نمایشگاه های بین المللی کیش و جذب گردشگربه وسیله آژانس های مسافرتی ایرانی در اندونزی از دیگر موضوعاتی بود که سفیر این کشور اندونزی در جهت توسعه گردشگری بین جزیره کیش و اندونزی به آنها اشاره کرد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش هم با اشاره به تفاهم نامه ای که سابق بر این بین اندونزی و کیش منعقد شده گفت: با توجه به رویکرد دکتر انصاری لاری در خصوص اجرایی شدن مفاد تفاهمات بین المللی، زمینه های اقتصادی و فرهنگی بین هر دو کشور وجود دارد و مفاد این تفاهم نامه قابلیت بررسی مجدد را دارد.

قائدیان در ادامه از حجاج و زائران اندونزی به عنوان گروه هدف نام برد و افزود: با توجه به اینکه ورود گردشگران خارجی به کیش نیاز به روادید ندارد، حجاج اندونزی به دلیل طولانی بودن مسیر هوایی، می توانند از جزیره کیش به عنوان شهر واسطه ای بین مبداء و مقصد برای استراحت وگردش استفاده کنند؛ از سویی گردشگران ایرانی نیز می توانند با برقراری خطوط پروازی از اندونزی و جزایر بالی دیدن کنند.

کیش، محل مناسبی برای توسعه گردشگری حلال

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: جزیره کیش می تواند محلی مناسب برای توسعه گردشگری حلال بین کشورهای مسلمان باشد.

وی در خصوص استفاده از تجربیات و دانش گردشگری کشور اندونزی در کیش گفت: در بحث توسعه خدمات گردشگری می توان با بهره گیری از تجربیات دست اندرکاران صنعت گردشگری در کشور اندونزی نسبت به ایجاد مرکز آموزشی تخصصی به ویژه در بخش های مدیریت گردشگری، هتلداری و خدمات دهی به گردشگران اقدام کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست ضمن اشاره به لزوم گسترش زیر ساخت ها برای دستیابی به تجارب بهتر و به اشتراک گذاشتن تجربیات دو طرف گفت: در جزیره کیش به دنبال ایجاد زمینه های ارائه خدمات مالی بین المللی هستیم و کشور اندونزی در این خصوص تجربیات خوبی دارد که می توان از این تجربیات استفاده کرد.

توسعه گردشگری دریایی به عنوان یکی از اهداف مهم سازمان منطقه آزاد کیش از دیگر موارد مورد اشاره سعیدی بود که به گفته وی می تواند زمینه خوبی برای همکاری بین کیش و اندونزی باشد.

وی با بیان اینکه شرکت های متعددی در حوزه صنایع نفت و گاز در کیش فعالیت می کنند گفت: این موضوع هم می تواند بستری برای فعالیت و تجارت بین المللی دو جانبه بین ایران و اندونزی به وجود آورد.

سرپرست معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: کیش می تواند محلی برای انتقال تکنولوژی در زمینه های مختلف، ارتباط بین سرمایه گذاران خارجی و داخلی وارائه خدمات باشد.

سعیدی ادامه داد: جزیره کیش در زمینه توسعه گردشگری سلامت نیز می تواند به عنوان مرکز درمان بیماری سرطان در منطقه شناخته شود که در این حوزه  نیز می توان همکاری های دو جانبه داشت.