مدیرعامل منطقه آزاد کیش:

هدف منطقه آزاد کیش جذب سالیانه 6 میلیون گردشگر است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از برنامه ریزی این سازمان برای جذب سالیانه 6 میلیون تا هشت میلیون گردشگر خارجی در این جزیره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، «غلامحسین مظفری» شنبه 29 دی در دیدار با «سیدضیاء هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد کیش افزود: جذب گردشگر اعم از گردشگران خارجی و داخلی از برنامه های مهم ماست و در صددیم از ظرفیت های این منطقه در حوزه گردشگری علمی و سلامت نیز استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: به رغم تلاش امریکا برای اعمال تحریم ها بر ایران، فضای خوبی در کشور برای توسعه گردشگری حاکم است و باید تلاش کنیم از این موقعیت همسو با منافع ملی استفاده کنیم.

مظفری یادآوری کرد: ظرفیت های گوناگون و توانمندی های بی شمار طبیعی و اقتصادی در کیش متمرکز شده و با توجه به زیرساخت های اصولی که در این منطقه شکل گرفته است با برنامه ریزی مناسب می توان آنها را توسعه داد. 

مدیرعامل منطقه آزاد کیش، توسعه گردشگری را از جمله این ظرفیت ها برشمرد و با اشاره به گمنام بودن بودن کیش در کشورهای خارجی، از برنامه ریزی برای برگزاری جشن های بین المللی ایرانی و اسلامی در این جزیره خبر داد.

مظفری گفت: درصددیم امسال جشن نوروز را با حضور 10 کشور در کیش برگزار کنیم. 

به گفته وی افزود: افرادی از کشورهای مختلف منطقه تمایل دارند برای امور درمانی به کیش سفر کنند و این جزیره می تواند در حوزه گردشگری سلامت نیز به یک قطب تبدیل شود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش فعالیت های علمی و پژوهشی، جذب دانشجویان خارجی، اجرای برنامه های دانش بنیان و نیز برگزاری سمینارهای فراملی و جذب سرمایه گذاران خارجی را از دیگر برنامه های منطقه آزاد کیش برای جلب گردشگران خارجی برشمرد.

*مدیرعامل ایرنا: ظرفیتهای بین المللی رسانه ها ناشناخته مانده است

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این دیدار تصریح کرد: رسانه ها ظرفیت های بین المللی زیادی دارند اما این ظرفیت رسانه ها در داخل کشور ناشناخته مانده است.

«سیدضیاء هاشمی» گفت: رسانه ها ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف دارند و در شرایط کنونی کشور، باید بیش از پیش این ظرفیت ها، کشف و از آن استفاده شود.

وی افزود: رسانه ها در شرایط کنونی برای دفاع از منافع ملی نقش مهمی دارند و می توانند در موقعیت های مختلف و شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اثرگذار باشند. 

مدیرعامل ایرنا با استقبال از پیشنهاد برگزاری جشن ها، مراسم و سمینارها در منطقه آزاد کیش گفت: ما باید چهره واقعی ایران را به دنیا ارائه کنیم و ایرنا نیز آماده است در این زمینه همکاری های لازم را با مسوولان منطقه آزاد کیش داشته باشد. 

مدیرعامل منطقه آزاد کیش پیش از دیدار با هاشمی از بخش های مختلف اتاق خبر ایرنا دیدن کرد و ضمن گفت و گو با خبرنگاران و سردبیران گروه های مختلف، از روند تهیه و تولید اخبار و گزارش های خبرگزاری جمهوری اسلامی آگاه شد.