هجدهمین همایش صنایع دریایی با معرفی مقالات برگزیده به کار خود پایان داد

هجدهمین همایش صنایع دریایی با معرفی مقالات برگزیده و فعالان این عرصه در کیش به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم اختتامیه هجدهمین همایش صنایع دریایی، عصر امروز چهارشنبه 28 مهرماه با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جانشین وزیر دفاع، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، معاون محیط زیست دریایی و دبیر دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

*افزایش 12 درصدی مقالات علمی همایش

در این مراسم، راعی، دبیر کمیته علمی هجدهمین همایش صنایع دریایی به ارائه گزارشی از روند این همایش پرداخت و گفت: طی این دوره بالغ بر 495 مقاله دریافت شد که از این میزان 360 مقاله پذیرفته شد. در میان مقالات برگزیده این دوره نزدیک به 36 درصد آمار مربوط به کشتی سازی بود.

وی افزود: 16 درصد مقالات پذیرفته شده نیز مربوط به بخش فراساحل و 11 درصد مربوط به مدیریت دریایی بود.

دبیر کمیته علمی هجدهمین همایش صنایع دریایی ادامه داد: از میان آثار رسیده بالغ بر 50 اثر برای ارائه شفاهی و تعداد قابل توجهی برای پوستر انتخاب شدند.

راعی از افزایش 12 در صدی مقالات رسیده به دبیرخانه نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: سال گذشته نرخ قبولی مقالات بالغ بر 63 درصد بود اما امسال این رقم به 73 درصد رسید که بالغ بر 12 درصد افزایش را نشان می داد ضمن اینکه در بخش مقالات شفاهی نیز شاهد رشد 30 در صدی بودیم.

وی افزود: چاپ 200 چکیده مقالات به دو زبان انگلیسی و فارسی  نیز از جمله اقدامات این دوره بود. البته آثار جهت چاپ و معرفی به مجله مهندسی دریا و IJCOE نیز معرفی شدند.

دبیر کمیته علمی از برگزاری 19 کارگاه طی این همایش خبر داد و گفت: در این همایش بالغ بر 13 کارگاه با حضور اساتید داخلی و 6 کارگاه با ارائه کارشناسان خارجی برگزار شد.

 *برگزاری نخستین همایش بین المللی صنایع دریایی در سال آینده

در ادامه این مراسم سعید مظاهری، دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی و دریانوردی از برنامه ریزی نوزدهمین دوره این برنامه به عنوان بخش بین المللی خبر داد و گفت: نوزدهمین دوره همایش صنایع دریایی و دریانوردی به دلیل حسن نیت و کمک مسئولان مربوطه و استقبال بی نظیر انشاالله سال آینده به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

وی در مورد زمان برگزاری این همایش افزود: سال آینده شاهد برگزاری نوزدهمین دوره و در عین حال نخستین دوره بین المللی همایش صنایع دریایی از تاریخ 21 الی 24 آذرماه برابر با 12 تا 14 دسامبر خواهیم بود.

*تقدیر از برگزیدگان بخش های مختلف همایش

در ادامه این مراسم، برگزیدگان بخش های مختلف اعلام شدند که تندیس همایش و لوح تقدیر خود را از دست مسئولان دریافت کردند.

بر اساس این گزارش، تندیس پروژه صنعتی برتر نخست به خاطر ساخت نخستین گوی شناور با قابلیت بارگیری میعانات گازی به مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات ایران تعلق گرفت.

همچنین شرکت آپادانا نیز به خاطر پروژه شبکه اطلاعات و داده های دریایی کشور به عنوان پروژه برتر دوم شناخته شد.

صنایع شهید توحیدی نیز برای ارائه پروژه طراحی و تولید نخستین شناور تفریحی تندرو در کشور به عنوان نفر سوم مورد تقدیر قرار گرفتند.

تلاش در جهت بومی سازی تجهیزات دریایی عنوان پروژه شرکت فنی و مهندسی فن آوران سیراب بود که موفق به کسب مقام چهارم شد.

در بخش کتاب برتر نیز دکتر حسن قاسمی از دانشگاه صنعتی کبیر مورد تقدیر قرار گرفت.

در قسمت همکاران برتر در کمیته علمی آقایان همایون یوسفی از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، مجید سهراب پور از بخش خصوصی و محمد رضا خدمتی با نشریه مهندسی دریا مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در قسمت مقالات برتر دکتر حسن صیادی از دانشگاه شریف، دکتر سایبانی از دانشگاه صنعتی امیر کبیر، و خانم الهام قربانی از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تقدیر شدند.

در بخش پایان نامه برتر از سعید حسین زاده در دانشگاه صنعتی شریف تقدیر به عمل آمد. همچنین در بخش پایان نامه کارشناسی ارشد ساسان توکلی از دانشگاه صنعتی امیر کبیر مورد تقدیر قرار گرفت.

در قسمت رساله برتر نیز دکتر محمد رضا باقری از دانشگاه صنعتی شریف موفق به دریافت تندیس و لوح تقدیر شد.

دکتر محمد علی داستان نیز به عنوان دانش آموخته برتر دکترا تحت عنوان دکتر گل افشانی از دانشگاه صنعتی شریف برگزیده شد.

در این همایش دکتر محمد جواد کتابداری از دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیز به عنوان استاد نمونه انتخاب شد و از دکتر محمد راعی، دبیر کمیته علمی همایش نیز تقدیر به عمل آمد.

طی این مراسم، همچنین از محمد صالح رئیسی پور قشمی و عبدالکریم رزازان به عنوان پیشکسوتان این عرصه تقدیر و تشکر شد.

در پایان این مراسم از مدیران روابط عمومی شرکت ملی نفتکش، وزارت نفت و شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) نیز تقدیر به عمل آمد.

در ادامه مسئولان حاضر در مراسم از  هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی بازدید کردند.

شایان ذکر است که هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی تا 30 مهرماه در مرکز نمایشگاه های کیش ادامه دارد.