نوسازی پایانه مسافری بندرگاه کیش

عملیات نوسازی پایانه بندر تجاری کیش با هدف ایجاد زیر ساخت های هوشمند سازی و استقبال شایسته از گردشگران، تا نوروز 1401 به پایان می رسد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عزت الله محمدی سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه ها در تشریح این موضوع گفت: این طرح از آذر سال جاری در مبادی ورودی و خروجی سفرهای دریایی آغاز شد و تا  نوروز 1401 به اتمام می رسد.

محمدی با بیان اینکه تردد میان پایانه مسافری و اسکله‌های شمالی با سرویس‌های مخصوص انجام می شود عنوان کرد: در جناح جنوبی این پایانه نیز که دارای محوطه‌ی وسیع، فضای سبز و پارکینگ استقرار وسایل نقلیه به مساحت حدود 2 و نیم هکتار می باشد، عملیات بهسازی محوطه ورودی و خروجی،اصلاح هندسی معابر و خیابان بندر، تعبیه دوربین های مدار بسته و بهسازی روشنایی محوطه داخلی سالن انجام شده است.

به گفته عزت الله محمدی احیای فضای سبز، تعمیر و لکه گیری خیابانها، اجرای روکش آسفالت، نوسازی تابلوهای ورودی و خروجی و نصب تابلوهای ایمنی و راهنما در تمام اماکن و روی اسکله ها همچنین رنگ آمیزی سردرب ها، رنگ آمیزی سالن های بندر، طراحی غرفه های جدید و بهسازی جانمایی و افزایش تعداد وب کیوسک های خرید بلیط در سالن بندر تجاری جهت رفاه حال مسافران از دیگر اقدامات شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش است.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در بخش دیگری از سخنان خود از استقرار کانکس های نمازخانه و سرویس بهداشتی بر روی اسکله بازوی شرقی بندرگاه، استقرار یک کانکس با کاربری سوپرمارکت نیز خبر داد و افزود: این اقدامات با هدف آماده سازی سیمای بندر تجاری کیش به عنوان یکی از مبادی اصلی ورود به جزیره در دستور کار شرکت قرار گرفت که با تلاش همکاران در حال انجام می باشد.

وی در تشریح فعالیت این بندرگاه گفت: در حال حاضر بندرگاه های كیش در حوزه های مختلف از جمله اسكله كشتی های تجاری، اسكله كشتی های تامین مصالح ساختمانی و مایحتاج عمومی جزیره، اسكله كشتی های ورود مواد سوختی و پشتیبانی شركت های نفتی و سایر كالاهای عمومی و مسافری به جزیره فعال هستند.

عزت الله محمدی سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه ها، كاربری سه بندرگاه كیش و چارك و آفتاب را مسافرت های روزانه، جابجایی كالاهای ساختمانی از جمله آهن آلات، شن و ماسه، سیمان و هر نوع مصالح دیگر عنوان کرد.

 محمدی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی بندرگاه کیش اظهار داشت: علاوه بر  بهینه‌سازی کاربری و عملکردهای روزمره‌ ساختمان پایانه به جنبه‌های زیبایی‌شناسی سازه نیز توجه داشته ایم چراکه پایانه مناسب ترکیبی از اجزای مختلف و تطابق فعالیت‌ها و عملکردها و در عین حال، یکپارچگی و چشم‌نوازی می باشد.

محمدی با اشاره به چگونگی معماری بنای پایانه مسافری  بندرگاه کیش گفت: بنا، با الهام گرفتن از امواج دریا به صورتی موجی‌شکل و ارگانیک طراحی شده و ایجاد هماهنگی و انسجام میان ساختمان و محیط پیرامون آن همچنین به‌کارگیری تجهیزات به روز و هوشمند با در نظر گرفتن کیفیت و تأثیرات عملکردی برای ارائه خدمات بهینه به گردشگران و ساکنان از مهمترین رویکرد های این طراحی است.

وی در پایان تصریح کرد: همزمان با اصلاحات معابر و بهسازی محیط پیرامون بندر تجاری، نوسازی و بهسازی در روابط عملکردی و فضایی، طراحی داخلی مجموعه و غرفه های داخلی پایانه مد نظر می باشد.

 عزت الله محمدی افزود: طراحی داخلی با بهره‌گیری از احجام متنوع، مبلمان، رنگ‌های متفاوت جداره‌ها، ایجاد بافت‌ها و نقوش دریایی در دیواره‌ها و توجه به شکل و محل قرارگیری عناصر و نشانه‌های بصری انجام خواهد شد.

گفتنی است پایانه مسافری شماره‌ی 2 بندر تجاری جزیره کیش، در زمینی به مساحت 8 هزار مترمربع و زیربنای 11 هزار مترمربع با ظرفیت روزانه  3 هزار و 500 مسافر ، واقع در قسمت شمال شرقی جزیره قرار گرفته که هدف از ساخت آن، ساماندهی به جمعیت فزاینده‌ مسافران دریایی جزیره (اعم از مسافران داخلی و خارجی) بوده است.