سخنگوی ستاد نوروزی کیش خبر داد:

نوروز کیش با رعایت کامل مقررات بهداشتی و اعمال نظارت ها

سخنگوی ستاد نوروزی کیش و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان این مطلب از افزایش حساسیت ناظران سلامت با وجود کاهش تعداد مسافران و گردشگران نوروزی در جزیره خبر داد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی این سازمان و سخنگوی ستاد نوروزی کیش ضمن تشریح شرایط کنونی پذیرش گردشگران با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و نظارت های مستمر ناظران تمامی حوزه ها گفت: در بازه زمانی 25 اسفند تا 6 فروردین امسال در مقایسه با نوروز 98، جزیره کیش کاهش ۱۷ درصدی ورود گردشگران را تجربه کرد.

علوي اعمال محدودیت به ویژه در مسیر دریایی و محدودیت  60 درصدی ظرفیت پذیرش در پرواز ها را از عوامل کاهش تعداد مسافران عنوان کرد و گفت: ورود خودرو در نوروز 1400 کاهش صد درصدی داشت و با توجه به ممنوعیت برپایی کمپ ها و فعالیت خانه مسافر ها، نوروز سال جاری در بازه زمانی 25 اسفند تا ششم فروردین در مقایسه با نوروز۹۸ ، شاهد کاهش 92 درصدی تعداد مسافران و گردشگران دریایی بودیم.

وی همچنین از کاهش ۴۶ درصدی جمع کل مسافران ورودی نوروز 1400 در مقایسه با نوروز ۹۸ در همین بازه زمانی خبر داد.

سخنگوی ستاد نوروزی کیش در بخش دیگری از سخنان خود به تشدید نظارت‌ها و تاکید بر رعایت کامل مقررات بهداشتی در تمامی حوزه های فعال جزیره کیش اشاره کرد و گفت: بر اساس آماراعلام‌ شده از ۲۸ اسفند تا ششم فروردین  ۲۵۵ تخلف از سوی جامعه بازاریان و بازرگانان کیش و زیرمجموعه های آن اعلام و با تذکرات شفاهی، کتبی و اخطار پیگیری شد.

سخنگوی ستاد نوروزی کیش، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، و دسترسی به مایع ضدعفونی را از جمله موارد مورد تاکید ناظران این حوزه عنوان کرد که به جد بررسی و ارزیابی می شوند.

 علوي رضوي همچنین به 7 هزار و 766 مورد بازدید کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات از 28 اسفند 99 تا 6 فروردین سال جاری اشاره کرد و عنوان داشت: از این تعداد بازدید به هزار و شانزده مورد تخلف با تذکرات شفاهی و کتبی همچنین اخطار کتبی رسیدگی شد.

سخنگوی ستاد نوروزی کیش در تشریح آمار گردشگران ورودی سال جاری از 28 اسفند 99 تا 6 فروردین 1400 گفت: ورود تعداد کل گردشگران از مبادی ورودی دریایی و هوایی به جزیره کیش ٧٤هزار و ٨٥٥ نفر اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه جزیره کیش  از 4 فروردین 1400روزانه به طور متوسط میزبان بالغ بر 25هزار گردشگر است گفت: مسافران به طور مداوم با روندی ثابت به جزیره کیش تردد می کنند که این تعداد در حد ظرفیت خدمات رسانی گردشگری ما بوده و از تناسب خوبی با توجه به احتساب 50درصدی ظرفیت اماکن گردشگری برخوردار است.

سید علیرضا علوی رضوی سخنگوی ستاد نوروزی و رئیس کمیته تبلیغات این ستاد با بیان اینکه تبلیغات محیطی و فضای مجازی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، معرفی سامانه 124، تبریک رویدادها و مناسبت های ملی و مذهبی، پیام های نیروی انتظامی و پلیس راهور و شعار سال در تمامی ایام نوروز 1400 انجام و پیگیری خواهد شد گفت: مطالب مربوط به  معرفی جاذبه های گردشگری جزیره کیش به همراه ویدئوی 3 دقیقه ای نیز در گروه های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای آگاهی هرچه بیشتر گردشگران بارگذاری می شود.

 رئيس كميته تبليغات ستاد نوروزي كيش در ادامه وب سایت kish.ir/nowroz  را به عنوان درگاه مورد نیاز گردشگران نوروزی معرفی کرد که مسافران و گردشگران می توانند از این طریق کتابچه های نوروزی و نقشه گردشگری جزیره را دانلود کنند.

وی افزود: کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد نوروزی در دو بخش داخل جزیره به صورت محلی و خارج از جزیره در رسانه های ملی با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر اطلاع رسانی به موقع انجام خواهد داد.