به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی با حضور نمایندگان روسای سیزده گانه ستاد تسهیلات نوروزی کیش با محوریت فرهنگ سازی، آموزش، مشارکت حداکثری مردم در جذب گردشگر، استفاده از روش های نوین اطلاع رسانی، پیش بینی بحران و ارائه اطلاعات منسجم و هدفمند در ایام نوروز، دوشنبه 27 دی در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.
رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تسهیلات نوروزی کیش، افزود: رسانه ملی و همچنین رسانه های دلسوز محلی در امر اطلاع رسانی جزیره کیش در حوزه تولید محتوای گردشگری عمل کرده اند سرمایه عظیمی هستند که انشاالله سعی داریم بهتر از گذشته از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: با بهره برداری از روش های نوین اطلاع رسانی سعی داریم نوروز امسال اطلاعات کاملی در حوزه های مختلف مورد نیاز گردشگران و ساکنان کیش را ارایه نماییم.
محمد نیکجو، استفاده بهینه از ظرفیت های"رسانه های محلی و روش های نوین اطلاع رسانی، اپلیکشین آی کیش و کیوآرکد، " تاکید کرد.
نیکجو اطلاع رسانی موثر در حوزه اقتصاد گردشگری را یکی از مولفه های اصلی ارائه خدمات شایسته به گردشگران نوروزی عنوان کرد و گفت: تمام دستگاه های مستقر در جزیره کیش به ویژه رسانه های محلی و ملی نقش مهم و ارزشمندی در جذب گردشگران به این منطقه ایفا می کنند.
وی، با بیان این که شمار زیادی از مسافران نوروز 1401 مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب می کنند، اظهار داشت: امسال با توجه به این که پیش بینی می کنیم نوروز پر شوری داشته باشیم لذا باید از سال های گذشته بهتر و متنوع تر در حوزه اطلاع رسانی عمل کنیم و اطلاع رسانی باید با سرعت و دقت لازم و همه جانبه باشد و جامعه هدف ما گردشگران و کیشوندان هستند و از تمام ظرفیت های رسانه ای استفاده خواهیم کرد.
رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تسهیلات نوروزی کیش، بر ضرورت رصد اخبار و نیازهای گردشگران و مسافران در شبکه های اجتماعی، عنوان کرد: مردم به دنبال سهولت در دریافت اطلاعات هستند و از کارهای پیچیده اجتناب می کنند از این رو برنامه های مدونی برای ارائه خدمات رضایتخش به گردشگران در دستور کار قرار گرفته است.
محمد نیکجو در رابطه با تولید محتوای گردشگری، قوانین راهنمایی و رانندگی، مراکز اقامتی، تفریحی و همچنین رصد و پالایش اخبار، گفت: با توجه به تولید محتوا در سنوات گذشته ضمن استفاده از تجارب همکاران از اقلام تبلیغات موجود نیز استفاده خواهیم کرد.
وی بر لزوم اهمیت آموزش جهت فرهنگ سازی در اطلاع رسانی موثر در سطح جزیره کیش به میهمانان نوروزی، افزود: مسافران در بدو ورود به جزیره از اطلاعات مورد نیاز خود در حوزه های گردشگری و اقامتی بهره مند خواهند شد.
نیکجو ارائه اطلاعات واحد و منسجم را از وظایف مهم این کمیته برشمرد و تاکید کرد: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی با تدوین برنامه های رسانه ای؛ اطلاعات واحد از رویدادهای نوروز پیش رو و انجام نظر سنجی از سطح ارائه خدمات به گردشگران و انتقال آن به مسوولان جهت رسیدگی در دستور کار قرار گرفته است.
محمد نیکجو در خصوص ارائه بسته های اطلاع رسانی در مبادی ورودی بندرگاه و تبلیغات در فرودگاه هاي مبدا به مقصد کیش از شهرهای پر تردد، اظهار داشت: اطلاع رسانی در حوزه های "راهنمايي و رانندگي، مراکز اقامتی و تفریحی" از طریق این کمیته به نحو مطلوب ارائه می شود.
نیکجو در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تعدد اخبار و اطلاعات و سر در گمی گردشگران و کیشوندان استراتژی واحد خبری دنبال می شود.
وی افزود: باید در مواجهه با بحران های احتمالی از قبیل"وضعیت جوی، حوادث غیر مترقبه و ..." از آمادگی لازم برخوردار باشیم.
وی خاطر نشان کرد: ادبیات و روش های اطلاع رسانی از تصميمات ستاد تسهیلات نوروزی بر عهده کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی است.
نیکجو افزود: همکاران ما در ستاد نوروز ۱۴۰۱ تمام تلاش خود را خواهند کرد که گردشگران و کیشوندان کمترین مشکلی در حوزه اطلاع رسانی نداشته باشند.
لازم به ذکر است "نیروهای راهنمای گردشگران(از من بپرس)، رابط خبری کمیته اطلاع رسانی، تلفن 124 پاسخگویی به شکایات، استفاده از کیوآرکد، معرفی ظرفیت های جزیره هندورابی، تامین سوخت و افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی، راه اندازی ایستگاه های پلیس، ایجاد گروه اختصاصی مجازی، تولید محتواهای دیجیتال، ارسال پیامک های اطلاع رسانی، به روز رسانی آی کیش، پیامک های هدفمند برای اطلاع رسانی از رویداد ها و وضعیت جوی هوا، نظرسنجی از گردشگران و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با هدف ایجاد انگیزه و معرفی جاذبه های گردشگری" از مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان روسای سیزده گانه ستاد تسهیلات نوروزی 1401 بود.