نظارت کارشناسان مرکز توسعه سلامت بر تهیه و توزیع نذورات در ایام محرم

کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش در ایام محرم از هیات های مذهبی و مراکز تهیه و توزیع نذورات بازدید می کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص رعایت موازین بهداشتی در تهیه و توزیع نذورات و جلوگیری از بروز احتمالی مسمومیت های غذایی و بیماری و نظر به اهمیت سلامت عموم جامعه گفت : مدیران هیات های عزاداری و مسئولان طبخ و تهیه غذا باید به نکات بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه پخت و پز باید در مکان های بهداشتی صورت گیرد اظهار داشت: مسئولان هیات های مذهبی موظفند نسبت به معرفی محل طبخ و توزیع نذورات خود به مرکز بهداشت و درخواست بازدید و اخذ مشاوره و تائیدیه بهداشتی اقدام کنند.

دکتررضا نیا با بیان اینکه تمامی افرادی که در تهیه و توزیغ غذا و نوشیدنی فعالیت می کنند بایستی نسبت به دریافت کارت گواهی تندرستی اقدام کنند، گفت : مسئولان هیات ها از ورود و خروج افراد متفرقه به محل طبخ غذا و آشامیدنی جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان تهیه مواد غذایی باید از سالم و بهداشتی بودن مواد اولیه مصرفی اطمینان داشته باشند و آنها را از محل های معتبر خریداری و پیش از قبول غذای آماده از افراد ناشناس از سلامت آن مطمئن شوند .

همچنین، شست و شو و ضد عفونی سبزیجات ، استفاده از آب آشامیدنی شبکه توزیع عمومی ، تهیه فرآورده های دامی از مکان های تحت نظارت ناظران دامپزشکی، استفاده از ابزار کار مناسب و تمیز و بهداشتی ، استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و آلومینیوم و سفره های یکبار مصرف ،جمع آوری و دفع زباله ها، تهیه و نصب تجهیزت اطفا حریق و رعایت نکات ایمنی در محل برگزاری هیات ها و پخت مواد غذایی ، نصب تابلوی منع مصرف دخانیات در مکان های سربسته ،شست و شوی مستمر سرویس های بهداشتی ،پرهیز از ذبح دام در مقابل هیات ها و پرهیز از نگهداری غذای پخته و آماده در دمای محیط و یا روی شعله ملایم بیش از دو ساعت از نکاتی بود که دکتر رضا نیا بر رعایت آن تاکید کرد.

لازم به ذکر است، ساکنان جزیره کیش در صورت داشتن هر گونه سئوال ، انتقاد ، شکایت ، نظر و پیشنهاد می توانند با شماره تلفن 44423311تماس بگیرند.