به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی امیدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 11 هزار مورد بازدید توسط تیم های کارشناسی وبازرسی مدیریت بازرگانی در سطح شهر بر کالاهای مصرفی مردم صورت گرفته اظهار داشت: در 9 ماهه ابتدای سال ممکن است بارها از یک واحد بازدید شده باشد که شامل این 11 هزار مورد می شود و در صورت مشاهده هر نوع تخلف اعم از گرانفروشی و یا کم فروشی با متخلفان برخورد قاطع و جدی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در مدت زمان یاد شده 131 مورد اخطار پلمپ واحد صنفی متخلفان به اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا ارسال شده است افزود: در این مدت تعداد 400 مورد شکایت ثبت شده در سامانه 124 و حضوری در این واحد مدیریتی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.
امیدی با تاکید براینکه سعی ما رسیدگی به شکایات در کمترین زمان ممکن می باشد بیان کرد: مدیریت بازرگانی وظیفه رسیدگی به شکایت از واحدهای صنفی عرضه کننده اقلام مصرفی مردم را بر عهده دارد و رسیدگی به شکایت هایی مانند رستوران ها، هتل ها، مراکز تفریحی، گردشگری و پذیرایی یا نانوایی ها بر عهده دیگر بخش های سازمان مانند گردشگری یا معاونت اجتماعی است.
وی همچنین با اشاره به بررسی و رصد قیمتی روزانه 31 قلم کالای پرمصرف مردم تاکید کرد: روزانه قیمت ها رصد و مقایسه می شود تا نوسانات بازار به دست آمده و علاوه بر برخورد با تخلفات در صورت بروز هر گونه کسری در بازار مصرفی مردم اقلام مورد نیاز در کمترین زمان تهیه و روانه بازار مصرف شود.
تشدید نظارت بر بازار میوه، شیرینی و آجیل از مواردی است که با نزدیک شدن به شب یلدا به گفته مدیربازرگانی سازمان در حال انجام است وی با بیان این مطلب افزود: با قرار گرفتن در آستانه آیین شب یلدا که یکی از آیین های سنتی و زیبای ایران زمین است در جزیره کیش نیز ما با برگزاری جلساتی با مدیرعامل جامعه بازاریان و برخی اصناف مانند میوه فروشی ها توانستیم به یک اجماع دست پیدا کنیم تا کیشوندان عزیز بتوانند با قیمت های مناسب اقلام مصرفی یلدای خود را تامین کنند.
وی در خصوص فعالیت های انجام شده توسط مدیریت بازرگانی از ابتدای سال تشریح کرد: از ابتدای سال در راستای تامین مواد مورد نیاز بازار مصرفی کیشوندان 11 تن میوه تنظیم بازاری در فروردین 98 وارد بازار مصرف میوه و تره بار شد که توانست در کنترل قیمت ها بسیار موثر واقع شود.
تامین 31 تن شکر تنظیم بازاری، 50 تن گوشت تنظیم بازاری برای هتل ها و مراکز پذیرایی، همچنین 25 تن گوشت تنظیم بازاری جهت مصارف خانگی ازمواردی است که امیدی به آن اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تهیه و توزیع گوشت تنظیم بازاری از ابتدا با مشکلات فراوانی همراه بود اما با تلاش های معاونت اقتصادی و مدیریت بازرگانی توانستیم گوشت مورد نیاز را تهیه و در میان مردم با دریافت کد ملی توزیع کنیم که حتی یک مورد تکراری در توزیع وجود نداشت.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال 10 جلسه تنظیم بازار در مدیریت بازرگانی برگزار شده است به تشدید نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و پرمصرف پس از اعلام نرخ جدید بنزین اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه جزیره کیش کمترین تاثیر قیمت ها بر روی کالاهای اساسی را شاهد بوده است تیم های نظارتی این مدیریت برای صبح با سه تیم و در شیفت کاری عصر با دو تیم به صورت مداوم در سطح جزیره بر قیمت ها نظارت دارند که در برخی موارد واحد صدا و سیمای مرکز کیش نیز در این بازدیدها تیم بازرسی را همراهی کرده و گزارش های لازم را تهیه کردند.
امیدی در پايان با اشاره به فعاليت سامانه 124 سازمان براي دريافت گزارش هاي مردمي، شکايات و انتقادات در خصوص گرانفروشي خاطر نشان کرد: شهروندان مي توانند هرگونه گرانفروشي و احتکار کالا را از طريق اين شماره گزارش کنند. ناظران سازمان منطقه آزاد کيش هم ضمن نظارت مستمر بر نرخ گذاري ها با هرگونه گران فروشي و سایر تخلفات صنفی برخورد قاطع و قانوني مي کنند.