به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی ابراهیمی معینی مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری این سازمان در تشریح مصوبات کمیته نظارت بر کووید-19 گفت: با توجه به اینکه ماموریت اصلی این منطقه آزاد توسعه صنعت گردشگری و صیانت از آن به عنوان صنعت برتر کیش است، باید با برقراری توازنی اصولی، رعایت قوانین بهداشتی و پذیرش گردشگران را به طور همزمان مدیریت کنیم.

ابراهیمی عنوان کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا، حمایت از بحث گردشگری جزیره کیش را در دستور کار قرار دادیم تا با اعمال نظارت های مجدانه مجبور به اعمال محدودیت های بیشتر نباشیم و ضرر و زیانی متوجه کسب و کار های کیش نشود و در چنین شرایطی رونق اقتصادی جزیره را در کنار نظارت های مستمر بر رعایت قوانین بهداشتی تجربه کنیم..

وی افزود: فرهنگ سازی بسیار خوبی در جزیره به عنوان الگویی برای رعایت اصول بهداشتی در مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا انجام شده و سازمان منطقه آزاد کیش نیز در همین راستا تعداد ناظران خود در تمامی حوزه ها را افزایش داده و سلامت و رونق کسب و کار ها را همزمان در نظر گرفته است تا با کنترل هدفمند ناظران به اهداف مشترک مراکز تجاری و گردشگری دست یابیم.

مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش یکی از مصوبات کمیته نظارت بر کرونا را تبلیغات محیطی گسترده  در سطح شهرعنوان کرد و گفت: همکاران ما در روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش با عملکرد بسیار خوبی این مسئولیت را بر عهده دارند که حرکتی ارزشمند و تاثیرگذار در اطلاع رسانی به گردشگران جهت کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس خواهد بود.

ابراهیمی همچنین برخورد قهری با متخلفان را از دیگر مصوبات کمیته نظارت بر کرونا برشمرد و افزود : به دلیل حقوقی بودن موضوع مقرر شد تا کمیته مربوط در ستاد نوروزی با حضور نماینده حوزه قضایی به چنین مواردی رسیدگی کند.

وی در خصوص مصوبات مربوط به مراکز پذیرایی بیان کرد: رعایت کامل فواصل میزها و جلوگیری ازانجام فعالیت‌‌هایی که باعث ایجاد هیجان در بین مردم می‌شود در این حوزه مورد تاکید قرار گرفت.

ابراهیمی معینی همچنین از رصد و نظارت جدی روزانه تمامی اماکن و مراکز گردشگری برای جلوگیری از کوچکترین مشکلات خبر داد .