نظارت مستمر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط تیم بهداشت محیط کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی کیش۶ تیم بازرسی بهداشت محیط به صورت مستمر از تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازرسی می کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی گفت: از 25 اسفند ماه 96 تا 4 فروردین 97 از 511 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کیش منطقه ویژه گردشگری و میزبان گردشگران زیادی در ایام نوروز است در این مدت کنترل و نظارت های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به منظور حفظ سلامت شهروندان و گردشگران تشدید شده است.

این مسئول مرکز توسعه سلامت کیش تاکید کرد: در بازدیدهای کارشناسان این مرکز از تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 3 هزار و 147 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته کشف و امحاء شده است.

وی افزود: 36 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، 13نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب آشامیدنی، صدور 222 کارت تندرستی و 11 مورد رسیدگی به شکایات بهداشتی از فعالیت های واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش در طرح بسیج سلامت نوروزی بوده است.

همچنین به گفته رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از 25 اسفند 96 تا 4 فروردین 97 تعداد  729 نفر به بخش های درمانی، 426 نفر به بخش های بهداشتی و هزار 982 نفر به داروخانه مرکز سلامت جامعه بوعلی مراجعه و خدمات دریافت کرده اند.