نظارت حداکثری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در فرودگاه بین المللی کیش

سخنگوی شورای سلامت کیش از نظارت حداکثری بر رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری ها و ایمن سازی مستمر در فرودگاه بین المللی کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا رضانیا  در این خصوص گفت:همزمان با شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه در جامعه، فرودگاه کیش نیز جهت مقابله با این ویروس ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی شد.

وی افزود: این موضوع در راس کار قرار گرفت و طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت و همچنین شورای سلامت کیش همچنان به صورت مستمر تمامی موارد و قوانین بهداشتی برای آسودگی خاطر مسافران و گردشگران به خوبی رعایت می شود.

محمد رضا رضانیا، سخنگوی شورای سلامت کیش در این خصوص گفت: بر اساس مصوبات شورای سلامت کیش در تمام پروازهایی که تاکنون از طریق این فرودگاه انجام شده، دستور العمل های بهداشتی با هدف سفری ایمن، اجرا و مقررشد که در سفرهای پیش رو نیز این مهم با جدیت بیشتری استمرار داشته باشد.

دکتر رضانیا تصریح کرد: برچسب گذاري سالنهای فرودگاه و فاصله گذاري ، ضدعفوني مكرر ترمینال ها، سرويسهاي بهداشتي و چرخهاي حمل بار ، ضدعفوني بار مسافران پس از تخليه از هواپيما ، نصب دوربينهاي پيشرفته تب سنجي، ضدعفونی هواپیما قبل از ورود و پس از خروج مسافر،الزام استفاده از ماسک و دستکش از جمله موارد تصویب و تاکید شده با هدف تامین سفری امن برای هموطنان در پروازهای فرودگاه کیش است.

Image title

وی افزود: با هماهنگی شورای سلامت کیش و کارشناسان مرکز توسعه سلامت ،هلال احمر و بسیج، پیش از ورود مسافران به هواپیما ،تب سنجی و طرح غربالگری به صورت جدی انجام و در صورت مشاهده و شناسایی افراد علامت دار به مراکز سرپایی فرودگاه ارجاع می شوند و پس از آن نمونه گیری انجام خواهد شد که این موضوع همچنان در فرودگاه بین المللی کیش با همت سربازان سلامت در حال اجرا می باشد.

Image title

رضانیا با تاکید براهمیت مقابله با شیوع ویروس بر اساس پروتکل های تعریف شده فردی خواستار همکاری مسافران، گردشگران و کیشوندان در رعايت فاصله فردی و موارد بهداشتی تاکید شده در سالن های فرودگاه شد که این امرموجب آرامش خاطر آنها در طول پرواز خواهد بود.

گفتنی است کنترل تب سنجی و پایش سلامت در مبادی ورودی جزیره کیش، کاهش چشمگیر پروازهای ورودی و خروجی و ضد عفونی کردن ناوگان هوایی پس از هر پرواز و رعایت پروتکل های بهداشتی در پروازها، توزیع رایگان ژل ضدعفونی و ماسک در میان مردم و اجرای دقیق مصوبات شورای سلامت و هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی و ضابطین سلامت، ملزم شدن ایرلاین‌ها به رعایت کامل ضوابط بهداشتی،کنترل ورود مسافران در مبادی ورودی جزیره با بهره گیری از تونل های ضد عفونی کننده همچنین نظارت های حداکثری بر وسائط نقلیه عمومی از جمله اقدامات پیشگیرانه سازمان منطقه آزاد کیش در فرودگاه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون است.

Image title

Image title

Image title