منطقه آزاد کیش در آستانه ایجاد تحول اقتصادی

مشاور رئیس جمهور انتصاب محمدرضا نوایی لواسانی را به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش؛ تحولی بزرگ در حوزه سرمایه گذاری این منطقه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که عصر شنبه 22 آبان در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، انتصاب محمدرضا نوایی لواسانی را به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش زمینه ساز تحولی بزرگی در حوزه سرمایه گذاری جزیره عنوان کرد.

سعید محمد در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از خدمات شایسته جعفر آهنگران در دوره مدیریت خود، گفت: ایشان مدیری با تجربه و آشنا به مناطق آزاد هستند و از تجربیاتشان در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه با تبریک به محمدرضا نوایی لواسانی به عنوان سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: ایشان از سوابق ارزشمندی در عرصه های اقتصادی، سرمایه گذاری، اشتغالزایی و مگا پروژه ها برخوردارند و این مهم سبب ایجاد تحول در بخش سرمایه گذاری کیش خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور در خصوص شاخص ها و راهبرد های استراژی برای ارزیابی عملکرد مدیران، گفت: پس از تبیین شاخص ها و استراتژی ها در قالب برنامه ریزی های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت، عملکرد مدیران مناطق آزاد ارزیابی می شود.

وی با بیان این که مناطق آزاد کشور با هدف سرمایه گذاری، اشتغالزایی، ‌تولید و حل مسائل و مشکلات سرزمین اصلی تاسیس شدند، افزود: در چند سال گذشته با ارزیابی هایی که انجام شده است در این زمینه از کمترین شاخص ها برخوردار بودند.

سعید محمد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای ایجاد تحول در مناطق آزاد، افزود: باید با استفاده از ظرفیت های موجود نسبت به اجرای طرح تحول در مناطق آزاد اقدام شود.

به گفته سعید محمد با بهره گیری از شاخص ها، برنامه ریزی دقیق و دیپلماسی می توانیم  نوع عملکرد مدیران را مورد ارزیابی قرار دهیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از تکمیل سامانه شفافیت خبر داد و خاطر نشان کرد: سامانه شفافیت با هفت خدمت رونمایی شد و هم اکنون پس از تکمیل با ۱۶ خدمت در دسترس اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است.

سعید محمد در این مراسم با بیان این که در سفر گذشته مشکلات و موضوعاتی که از سوی عموم مردم جزیره مطرح شد مورد بررسی قرار گرفته و با برنامه ریزی های لازم در سفر آینده گزارشی جامع در راستای حل مشکلات بومیان و مردم این منطقه ارائه خواهیم کرد.

گفتنی است در آئین تکریم و معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش،محمدرضا نوایی لواسانی سرپرست جدید، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، هیئت همراه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، جعفر آهنگران مدیرعامل وقت سازمان، ادارات، نهادها،نیروی های نظامی و انتظامی، شرکت های تابعه و برخی از ساکنان جزیره کیش حضور داشتند.