مصلای کیش میزبان عزاداران حسینی

مراسم عزاداری امام حسین (ع) هر شب با حضور گسترده سوگواران در مصلای کیش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در سومین شب از دهه اول ماه محرم مصلای کیش میزبان عزاداران سید و سالار شهیدان بود.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از شهروندان و گردشگران کیش برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین قرائتی از واقعه کربلا به عنوان یکی از جلوه های بزرگ دین اسلام در تاریخ یاد کرد.

وی افزود: در این واقعه امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش در حالی به میدان رفتند که لشکر 30 هزار نفری یزید در مقابل آنان بودند. با وجود تلاش یزید برای از بین بردن خاندان اهل بیت (ع) با این لشکر عظیم، خواست خداوند بر این بود که رشادتها و ایثار خاندان اهل بیت (ع) در تاریخ زنده بماند و پس از گذشت  1400 سال همچنان بیشتر از پیش مسلمانان یاد این واقعه و مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش را  گرامی بدارند و یزیدیان را لعن کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: کربلا صحنه نمایش برترین زیباییهاست و حد اعلای تبلور صفاتی همچون رضایت خداوند، تسلیم، عشق، عزت و آزادگی در واقعه کربلاست.

رییس ستاد اقامه نماز، ایام محرم و برگزاری جلسات مذهبی را در این ماه فرصتی ارزشمند برای آشنایی با آیات، روایات و احکام اسلام بر شمرد و افزود: جزیره کیش دارای 43 هیئت عزاداری است که باید در این 43 هیئت جلسات تعلیم قرآن هم بر پا شود.

وی در پایان افزود: برگزاری این جلسات نباید فقط محدود به این ایام شود بلکه این هیئات با برگزاری جلسات قرآنی می توانند در تمام سال فعالیتشان را ادامه دهند.

در این مراسم پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه خوانی در سوگ سرور شهیدان عالم امام حسین(ع) پرداختند.

گفتنی است با تمهیدات اندیشیده شده در محوطه مصلی فضایی برای سرگرمی کودکان فراهم شده تا ضمن آشنا کردن کودکان با مفاهیم والای واقعه کربلا با کشیدن نقاشی و درست کردن کار دستی، خانواده ها بدون نگرانی فرزندانشان، در مراسم عزاداری شرکت کنند.

توزیع نذورات و پذیرایی از عزاداران از بخش های دیگر این مراسم است که دهه اول محرم هر شب از ساعت 21 و سی دقیقه در مصلای بزرگ کیش برگزار می شود.