مشارکت عمومی در "پویش ملی سلامت" ضامن سلامت جامعه

سرپرست مرکز بهداشت کیش با تاکید بر مشارکت عمومی در "پویش ملی سلامت" از آن به عنوان ضامن سلامت جامعه نام برد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کی، اسدالله احمدی در نشست خبری که به مناسبت اجرای طرح کشوری "پویش ملی سلامت " در هفته بسیج، شنبه 4 آذر و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد بر مشارکت و همکاری هر چه بیشتر مردم و ساکنان جزیره در این طرح تاکید کرد و گفت: فشار خون و دیابت از جمله بیماری های منجر به مرگ ناگهانی به شمار می روند که عدم آگاهی افراد نقش مهمی در ابتلا به این بیماری ها دارد.

احمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که غربالگری روشی مناسب در شناسایی افراد مبتلا به بیماری های دیابت و فشار خون به شمار می رود عنوان کرد: با آگاهی و شناخت از بیماری و زمینه های ابتلا به آن می توان نسبت به کنترل و پیشگیری از این بیماری ها اقدام کرد.

سرپرست مرکز بهداشت کیش با بیان این که فاز نخست غربالگری به فشار خون و دیابت اختصاص یافته است گفت: با اجرای غربالگری می توان نسبت به کاهش مشکلات و هزینه های بیماری برای خانواده ها اقدام و از گسترش بیماری ها در جامعه پیشگیری کرد. 

 

وی اصلی ترین عامل مرگ و میر در کشور را مربوط به سبک زندگی افراد عنوان و اظهارکرد: کم تحرکی، چربی، فشار خون و دیابت زمینه ساز بروز بیماری های قلبی، عروقی و سکته های قلبی و مغزی در افراد به شمار می روند که آموزش های تغذیه صحیح، بهبود سبک زندگی، ورزش و کاهش مصرف دخانیات می تواند به عنوان راهکاری مناسب برای عبور از این بیماری ها در نظر گرفته شود.

اسدااله احمدی پویش غربالگری را راهکاری بسیار ساده، کم هزینه، ضروری و مثبت برای شناخت افراد مبتلاء به بیماری های غیرواگیر و کنترل و درمان آن ها برشمرد و گفت: 24 هزار نفر در کیش برای غربالگری هدفگذاری شده اند که این طرح برای افراد بالای 18 سال به صورت رایگان و با هدف شناخت بیماری های فشارخون و دیابت و درمان و کنترل آن انجام می شود.

گفتنی است، "پویش ملی سلامت " از هفته گذشته در جزیره کیش آغاز شده است و همانند سراسر کشور تا 15 دی ادامه خواهد داشت و ساکنان و عموم مردم می توانند ضمن همکاری با مجریان این طرح، جهت غربالگری به مرکز بهداشت بوعلی مراجعه کنند.