مسابقات قرآنی خلاقانه برگزار شوند

امام جمعه کیش با تاکید بر اهمیت حضور قرآن در خانواده‌ها، روال خطی موجود را تنها رفع‌تکلیف دانست و متولیان این حوزه را موظف به برنامه‌ریزی مسابقات خلاقانه‌ی قرآنی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه کیش، حجه‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده در آیین اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم با ابراز خرسندی از حضور دوباره در جمع فعالین قرآنی کیش، اظهار داشت: اگر اراده‌ی رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه‌ی قرآن داشته باشیم موظفیم موجی قرآنی بین خانواده‌های کیش ایجاد کرده و انگیزه‌ی آنان را نسبت به حفظ، تلاوت و تدبر قرآن به‌منظور نزدیک‌تر شدن به جامعه قرآنی افزایش داد.

نماینده ولی فقیه در کیش با بیان اين مطلب که حرکت خطی، فقط رفع تکلیف می‌کند تاکید کرد: متولیان قرآن با برنامه‌ریزی صحیح و تبدیل مسابقات روال به مسابقات نوآورانه، تلاش کنند خانواده‌ها درگیر مسابقات قرآن شوند و این امر، تجدیدنظر در نحوه‌ی برگزاری مسابقات را می‌طلبد و گروهی اندیشه‌ورز از همین اکنون باید تشکیل کارگروه داده و برنامه‌ریزی کنند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده با تاکید بر این‌که قرآن تنها کتاب سعادت اخروی نیست، ادامه داد: قرآن پیش از،آن‌که آخرت ما را تامین کند به زندگی سعادت‌مندانه‌ی دنیوی کمک می‌کند چراکه جامعه‌ی قرآنی، جامعه‌ی سعادتمند دنیایی است چنانچه "وحدت" ، "عدم بدگویی و دشمنی درمورد دیگران" و "لزوم حفظ آبروی مردم" به عنوان یکی از دستورات قرآن به داشتن جامعه‌ای مدنی می‌انجامد.

امام جمعه اهل سنت کیش بالاترین سطح قرآن را، فراگیری آن با درک مفاهیم عنوان کرد و گفت: بقای اسلام در تبلیغ و اشاعه‌ی قرآن است

شیخ یعقوب شمس نیز قرآن مجید را اصل و بنیاد دین اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: بقای دین اسلام در اشاعه و تعلیم قرآن است.

وی بالاترین سطح قرآن را، فراگیری آن با درک مفاهیم دانست و روخوانی را پایین‌ترین درجه‌ی آن عنوان کرد و افزود: هرکس قرآن را بخواند و به آن عمل کند، در روز قیامت، تاجی بر سر پدرمادرش نهاده خواهد شد که روشنایی‌اش از دنیا بیشتر است پس خواندن قرآن برای والدین هم سودبخش است لذا خانواده‌ها به بهانه‌ی تامین مسائل مالی از تعلیم قرآنی فرزندان خود غافل نشوند.

شیخ یعقوب شمس دوران خردسالی را بهترین زمان برای حفظ قرآن دانست و تاکید کرد: اگر فرزندانی پاک‌دامن و پاک‌‌سرشت‌ می‌خواهید و به دنبال جامعه‌ای سالم هستید، فرزندان خود را قرآنی بار آورده و جامعه را قرآنی کنید.

وی با بیان اين مطلب که نزول قرآن در ماه رمضان و شب‌قدر، این ماه و شب را به بهترین در نوع خود تبدیل کرد، ادامه داد: قرآن، کشور و ملت اهل خود را بالا می‌برد.