مراسم روز پرستار در جزیره کیش برگزار شد

به مناسبت روز ولادت با سعادت حضرت زینب (س)، مراسم گرامیداشت روز پرستار در بیمارستان تخصصی و فوق تخصص کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این مراسم عصر روز یکشنبه 25 بهمن ماه، با حضور علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام علیدادی امام جمعه جزیره، دکتر خلخالی مدیر بیمارستان کیش و جمعی از مدیران محلی و پزشکان و پرستاران در سالن اجتماعات بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برگزار شد.

مدیرعلی اصغر مونسان در این مراسم ضمن تبریک روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: معلم، پرستار و پزشک شغل های ویژه و الهی هستند به این دلیل که با روح و جان انسان ها که اشرف مخلوقات هستند، ارتباط دارند. انسان هایی که دچار درد و آلام شده اند و نجات یک انسان مانند خلق یک انسان است. بنابر این پرستاران و پزشکان مسیر الهی را طی می کنند.

وی افزود: از نظر شخصی و فردی هم وقتی یک انسان دست انسان دیگر را می گیرد، احساسی روح بخش، شادی بخشی و رضایتمندی برای او به ارمغان می آورد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، در خصوص نگاه و اهمیت دولت تدبیر و امید به مسئله بهداشت و درمان گفت: علی رغم تحریم ها و قیمت پایین فروش نفت، طرح سلامت در کشور از حمایت خوب رئیس جمهور برخوردار شده و امیدواریم که این طرح نیز به سر منزل مقصود برسد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده و کسب موفقیت های اخیر یمارستان کیش ابراز خرسندی کرد و افزود: موفقیت های به دست آمده به همت شما به دست آمده و در حال حاضر این بیمارستان دارای ویژگی های خاص است. امیدوارم روند پیشرفت بیمارستان، همین گونه ادامه داشته باشد و بتوانیم رتبه اول کشوری را کسب کنیم.

همچنین رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص ارائه بیشتر و بهتر خدمات درمانی به کیشوندان اعلام کرد در تلاش هستیم بتوانیم در قالب کارت کیشوندی خدمات درمانی ویژه ای را از سال 95 به ساکنان جزیره کیش ارائه کنیم.

مونسان همچنین در خصوص گسترش توریسم سلامت در جزیره کیش گفت: سازمان منطقه آزاد کیش از طرح سلامت در بیمارستان کیش حمایت و پشتیبانی میکند تا بتوایم بهترین شبکه درمانی را در کیش به مردم ارائه کنیم. همچنین تبلیغات در خصوص جذب گردشگر سلامت در کشورهای منطقه انجام شده و در حال حاضر نیز از کشورهای منطقه بیمارانی به بیمارستان کیش مراجعه می کنند. در تلاش هستیم با تکمیل زیر ساخت ها و همچنین تبلیغات گسترده تر بتوانیم این طرح را به صورت پایدار به اجرا در آوریم. در همین راستا نیز دستگاه MRI وارد جزیره شد و در حال نصب و راه اندازی است .

همچنین در این مراسم دکتر محمد خلخالی رئیس بیمارستان کیش ضمن تبریک روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و تشکر از تمام کارکنان زحمتکش این بیمارستان اعلام کرد: بیمارستان کیش به رتبه درجه 1 از نظر نظام ارزشیابی وزارت بهداشت و درمان و نظام آموزشی و پزشکی دست یافت و همچنین بیمارستان کیش جزو10 بیمارستان برتر کشور شناخته شد.

وی افزود: تجهیزات، تکنولوژی بالا از جمله خرید، نصب و راه اندازی سیستم MRI، هولتر مانیتورینگ، راه اندازی بخش VIP، سیستم راه اندازی نوبت گیری اینترنی و ارتوپدی فنی، دستاوردهایی بود که در بهار انقلاب سالجاری در بیمارستان کیش آغاز به کار کرد.

دکتر خلخالی ضمن اشاره به جذب بهترین نیروی انسانی از جمله پزشکان و پرستاران در بیمارستان کیش، عنوان کرد: این بیمارستان با حمایت و پشتیبانی دکتر مونسان، در راستای اهداف انقلاب، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی مخصوصا در زمان تحریم دستاوردهای قابل توجهی کسب کرد.

وی در پایان افزود: بیمارستان کیش با 64 تخت خواب، 52 نفر پرستار، 9 نفر کادر اتاق عمل و 10 نفر در بخش فوریت های پزشکی، مسئولیت و وظایف عمده درمانی ساکنان کیش را بر عهده دارند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه جزیره کیش نیز در این مراسم روز ولادت دخت امیرالمؤمین (ع) و روز پرستار را به کارکنان زحمتکش بیمارستان تبریک گفت و اظهار داشت: پرستار یعنی یاوری که با دقت و دلسوزی، درد و مشکلات بیماران را رصد و بهترین خدمات رابه بیماران ارائه می کنند.

وی افزود: داشتن بهترین مرکب، مسکن، تفریح و آب و هوا بدون سلامتی و امنیت معنایی ندارد.

امام جمعه کیش در پایان از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و مدیر بیمارستان کیش خواست تا طرح ارائه بیمه و خدمات ویژه در قالب کارت کیشوندی را پیگیری کنند تا بتوانیم از این نظر نیز الگویی برای سایر شهرهای کشور باشیم.

شایان ذکر است در این مراسم از 9 نفر پرستار نمونه، 7 نفر در بخش اعتبار بخشی و 4 نفر ماما در بیمارستان کیش با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.