مراسم روز دانشجو در کیش برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن روز 16 آذر ، مراسم روز دانشجو در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این مراسم عصر روز  سه شنبه 16 آذر با حضور دانشجویان، اساتید و رؤسای دانشگاه ها، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مدیران و مسئولان محلی کیش در سالن خلیج فارس مرکز همایش های جزیره کیش برگزار شد.

در این مراسم دکتر خلیلی عراقی رئیس دانشگاه پردیس بین الملل دانشگاه تهران ضمن تبریک این روز به دانشجویان، در خصوص نامگذاری این روز به نام دانشجو گفت: 4 ماه پس از کودتای ننگین آمریکایی 28 مرداد سال 1332 بر علیه حکومت ملی مرحوم دکتر مصدق، ریچارد نیکسون به ایران آمد و دانشجویان بر علیه او تظاهراتی را انجام دادند که در چنین روزی سه نفر از دانشجویان دانشگاه تهران به دست عوامل رژیم شاه شهید شدند. به همین منظور این روز را به نام روز دانشجو نامگذاری شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت کسب علم و دانش بین خانواده های ایرانی از دیر باز افزود: بسیاری از خانواده های ایرانی حتی اگر از تمکن مالی بر خوردار نباشند تمام سعی و کوشش خود را در جهت ادامه تحصیل فرزندانشان به کار می بندند. من به عنوان یک عضو از خانواده بزرگ دانشگاهی که متجاوز از 33 سال در خدمت دانشگاه بوده ام،

خلیلی عراقی با اشاره به سابقه 33 ساله خدمات دانشگاهی خود گفت: در طی این سه دهه کار دانشگاهی شاهد فداکاری های والدین در این زمینه بوده و هستم.

 وی با بیان اینکه خانواده و جامعه انتظارات بالایی از دانشجویان دارند، خاطر نشان ساخت: دانشجو بودن در فرهنگ ما ایرانیان دارای بار معنوی و ارزشی بالایی است. زمانی که اظهار می کنیم شما دانشجو هستید، نوع نگاه و انتظارات به شما متفاوت می شود. انتظار بر این است که گفتار، رفتار و کردار یک دانشجوی تحصیل کرده متناسب با شان این نام بزرگ باشد. از طرفی دانشجو فردی است که به دنبال دانش است و این رویکرد از طرف قادر سبحان تنها به انسان هایی عطا شده است که با استفاده از عقل، قدرت تفکر و استنتاج و درمجموع بوسیله دانش، خودشناسی و جهان بینی خود را ارتقاء دهد.

وی در ادامه گفت: هر جامعه ای که در آن فرهنگ علمی حاکم باشد  و علم و دانش از پشتیبانی حاکمیت برخوردار باشد و این تفکر علمی با ایمان به خدا و ارزش الهی پیوند بخورد، سبب ارتقاء انسانی، ارزش های متعالی و کیفیت زندگی می شود که لازمه آن بر خورداری از سلاح علم، تفکر و تدبر است.

رئیس پردیس بین الملل دانشگاه تهران با بیان اینکه در ادبیات اقتصادی، سرمایه در گذشته عامل اصلی رشد اقتصادی بوده است، یاد آور شد: اکنون مدت ها است که با طرح نظریه مدل های جدید رشد توجه اصلی به اقتصادهای دانش بنیان معطوف شده است به گونه ای که کشورهایی که از حداقل منابع طبیعی و سرمایه برخور دارند به حکم عقل و درایت و توجه به دانشگاه ها، از بسیاری از کشورها از نظر تولید نا خالص ملی پیشی گرفته اند.

وی از نیروی جوان و علاقمندی به تحصیل به عنوان دو برگ برنده ایرانیان یاد کرد و افزود: به منظور جلوگیری و تفاوت قائل شدن بین داشتن مدرک و داشتن علم، لازم است اقتصاد ما، دچار تحولات ساختاری شده و نهادهای توسعه ای مناسب فراهم شود.

شایان ذکر است، پخش کلیپ، اجرای تئاتر شیرین و فرهاد، اجرای گروه اکسترال کرال فرهنگسرای سنایی از بخش های شاد و مفرح این مراسم بود و در پایان به قید قرعه به تعدادی از دانشجویان حاضر در مراسم جوایزی اهداء شد.