مدیریت یکپارچه و خلاق در مناطق آزاد موجب خلق ثروت می شود

مرتضی بانک گفت: با بهره گیری از ظرفیت های موجود از جمله ایجاد صندوق مسکن با مشارکت اقتصادی عموم مردم جامعه و شناسایی ذینفعان و نخبگان این منطقه؛ شاهد تحقق یافتن خلق ثروت در جزیره کیش هستیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، شامگاه سه شنبه ۲۰ آبان، به مناسبت گرامی داشت " روز کیش" در رونمایی و گشایش"طرح مسکن ملی، پارلمان زنان، سوگند نامه محیط زیست،دومین ویژه نامه معماری ساختمان جزیره کیش، طرح جامع و رویداد نوآورانه اینجا فردا است و ایجاد طرح مشاغل خانگی" را از جمله برنامه های پر محتوا، اندیشمندانه و مثمر ثمر در این منطقه برشمرد و اظهار داشت: با مدیریت مدبرانه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، این جزیره یکی از مناطق فعال اقتصادی در سطح کشور مطرح شده است.

مشاور رییس جمهور بر اهمیت نقش منطقه آزاد کیش در خلق ثروت میان مناطق آزاد کشور اشاره داشت و افزود: راز موفقيت سازمان منطقه آزاد كيش اهتمام ویژه به "عنصر منابع و مدیریت یکسان و خلاق" در راستای دستیابی به اهداف و سیاست های کلان سازمان است.

وی یکی از ویژگی های مهم در افتتاحیه و بهره برداری از پروژه های بزرگ روز کیش را در حوزه های "صنعتی، گردشگری، هتل ها و مراکز تجاری" عنوان کرد و گفت: طرح های ارائه  شده با هدف رویکرد جوامع محلی و مردم بومی کیش عملیاتی و اجرایی شده است که از فعالیت های اقتصادی اقشار مختلف جامعه نیز بهره مند می شوند.

بانک ضرورت برگزاری مراسم گرامی داشت"روز کیش"را با هدف رویکرد تامین منافع و نیازهای آینده مردم این منطقه دانست و تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد کیش با طراحی هوشمندانه در مجموعه فعالیت های "روز کیش" باعث برقراری ارتباطات قوی و منسجم میان فعالیت های اقتصادی و مردم این جزیره در خلیج فارس شده است.

وی با بیان این که رویکرد توسعه همه جانبه فعالیت های منطقه آزاد کیش را که می تواند به عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح شود اظهار داشت: اجرای طرح مسکن ملی در جزیره کیش با رویکرد مردم محور و اقدام هوشمندانه مسولان سازمان منطقه آزاد کیش جای تقدیر و قدردانی دارد.

مشاور رییس جمهور گفت: با توجه به این که پشتوانه "صندوق مسکن "سازمان بورس کشور است؛ شرایط مناسبی را برای مشارکت مردم جهت سرمایه گذاری در این منطقه فراهم می کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گشایش "پارلمان مشورتی زنان" در جزیره کیش را یک اقدام بی نظیر و کم سابقه در سطح کشور و مناطق آزاد عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت این مجموعه پیوند اجتماعی میان مردم و جامعه زنان و همچنین نمونه ارزشمند یک نوع نهاد سازی و حضور موثر و سازمان یافته دائمی زنان در تعیین برنامه های آینده و سرنوشت جامعه کیش است.

مرتضی بانک با اشاره به اهمیت گسترش طرح مشاغل خانگی جامعه بومی این منطقه با محوریت "ارائه صنایع دستی و ایده های خلاقانه"  افزود: همواره گردشگران جهانی و بین المللی دنبال موضوعات نو هستند و اهتمام به این موضوع موجب درآمد زایی و رویکرد جوامع محلی و اجتماعی در جزیره کیش می شود.

وی سوگند نامه محیط زیست را دغدغه اصلی مردم و کار نمادین از فرهنگ سازی با رویکرد منطقه ای دانست و اظهار داشت:  اجرای ضوابط و مقررات حفظ محیط زیست موجب توسعه فضای شهری و معماری شهری خواهد شد.

به گفته مشاور رییس جمهور "طرح اینجا فردا" است، الگوی مناسبی برای به کار گیری دستاوردها و تجربه های امروز برای آینده است.

مرتضی بانک "روز کیش" را روز  شکوفایی و نقش تاثیر گذار در فرهنگ و اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: کیش نقش مهم در اقتصاد و سیاست منطقه و ایجاد آرامش، اعتماد و جوانمردی برای حفظ ایران عزیز و خلیج فارس ایفا می کند.

در این مراسم مرتضی بانک از مدیریت مدبرانه غلامحسین مظفری رییس هیئت مدیره و مدیرعامل و تلاش های معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش از جمله مصطفی خانزادی سرپرست معاونت عمرانی و زیر بنایی شورای عالی مناطق آزاد که نقش بسزایی در حوزه عمرانی کیش داشتند تشکر و قدردانی کرد.