مديرعامل جامعه بازاریان با اشاره به طرح نظارت بر ضوابط بهداشتی، از افزایش گروه‌های ناظر خبر داد

جزیره کیش در مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور نمونه، و در بسیاری از طرح‌ها الگویی موفق بود که نتایج آن هم مشهود است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در ادامه  همکاری‌ های بخش خصوصی با شورای سلامت در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا ،  طرح نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی با هدایت و محوریت جامعه بازاریان در مراکزتجاری و بازرهای کیش حال اجرا می‌باشد.

مديرعامل جامعه بازاریان با اشاره به استقبال و تعامل خوب بازاریان با این طرح، اظهار داشت: این طرح در قالب چند تیم دو نفره، به صورت روزانه انجام می‌شود و آنچه که غیرقابل انکار است، فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن رعایت دستورالعمل‌ها در اذهان عمومی، مثل استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌ اجتماعی و دسترسی به مایع ضدعفونی، می‌باشد.

رحمان سادات نجفی ادامه داد: پیشرفت و جدیت مردم، به خصوص کسبه را در مدت اجرای این طرح، به وضوح و محسوس شاهد هستیم.

وی با اشاره به افزایش حجم مسافر در ایام نوروز، تصریح کرد: برای این مدت، تعداد گروه‌های ناظر در بازارها افزایش یافته‌ است.

سادات‌نجفی با بیان این مطلب که روزانه تمام اطلاعات و گزارشات دریافتی از ناظران سلامت، ارزیابی و موارد منفی، آسیب‌شناسی می‌شوند گفت: این موارد هر روز با شورای سلامت و معاونت فرهنگی به اشتراک گذاشته، و ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف بازارها، تغییرات و تمهیدات احتمالی، اعمال می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستشوی مرتب و صحیح دست‌ها، و وجود تهویه مناسب در مکان‌های سرپوشیده، گفت: شادی‌های عید را با بازارگردی‌ و مسافرت و ترددهای غیرضروری تلخ نکنیم و در صورت لزوم به رفت‌وآمد، حتما، ضوابط بهداشتی را رعایت کنیم.

طرح نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، روزانه توسط گروه‌های داوطلب در تمامی بازارها و مجتمع های خدماتی زیرمجموعه جامعه بازاریان اجرا می شد که مدتی بعد از آغاز نیز ، به شبکه کشوری طرح شهید قاسم سلیمانی پیوست.