مجمع عمومی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد

مجمع عمومي سازمان منطقه آزاد کیش با حضور مسئولان ارشد این مجموعه و همچنین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صبح امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در سخنانی مبسوط به ارائه گزارش فعالیت یکساله در منطقه آزاد کیش و تشریح اقدامات صورت گرفته با ارائه آمار و مستندات پرداخت.

وی در سخنان خود به تدوین 3 ساله برنامه سازمان از زمان انتصاب بر مبنای اصول پاک دستی، شفافیت، مردم داری، خدمت رسانی و حمایت از سرمایه گذاران توانمند اشاره کرد و گفت: در سال 98، سود آوری و درآمدهای سازمان با ایجاد ظرفیت های تازه رشد قابل ملاحظه ای داشت که در امور مهم بویژه ایجاد زیرساخت های روزآمد و سایر زمینه های فعالیت و وظایف سازمان مصروف خواهد شد.

وی افزود: متناسب با قوانین فعالیت در مناطق آزاد، افزایش سهم از تولید ناخالص داخلی، تبدیل کیش به منطقه بین المللی گردشگری، عمران و آبادانی منطقه، حضور در بازارهای جهانی، توسعه کارآفرینی و نوآوری، ارائه خدمات عمومی با کیفیت ،ایجاد زیرساختها روزآمد و توانمند سازی جوامع محلی را بطور جدی دنبال کرده و دستاوردهای ارزشمندی در این زمینه داشته ایم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه جلسه، از اصلاح و بازنگری در برخی شیوه نامه ها و تدوین شیوه نامه های جدید، اقدامات روبه رشد سرمایه گذاری و مشارکت در طرح ها به منظور افزایش ارزش افزوده سازمان خبر داد و گفت: با این اقدامات از فشار مالی برای تامین بودجه جاری و عمرانی خارج شده ایم. در این زمینه به جای خام فروشی، رقم قابل توجهی به نفع سازمان احصاء شده است. همچنین پروژه های راکد و نیمه کاره در بخش خصوصی و در زیرساخت ها - بجز یک مورد - را حل و فصل کردیم.

وی افزود: در اقدامی تاثیر گذار، شورای عالی تامین مالی سازمان را برای برگزاری جلسات هفتگی تشکیل دادیم و زمینه های زیادی برای جذب منابع و گشایش اعتبارات اسنادی فراهم آمد. ارتقاء وضعیت و ماموریت شرکت سرمایه گذاری و تبدیل آن به هلدینگ چند رشته ای بر حسب مصوبات پیشین در دستور کار قرار گرفت.

علیرضا جعفری هرندی ریاست مجمع در این نشست، اقدامات صورت گرفته در کیش در سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش علاوه بر اقدامات سالم و مولد، توانسته بسیاری از مطالبات را با تهاتر حل کند و کاهش دهد. امیدوارم این رویه موفقیت آمیز با تداوم اقدامات موثر هیات مدیره ادامه یابد تا همه مطالبات و معوقات وصول گردد.

دستیار ویژه دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه در ادامه گفت: چند ماهی است که اساسنامه جدید شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در انتظار تائید کارگروه مانده است. در این زمینه از جناب شاهکویی درخواست می کنم به اتفاق اعضای کارگروه در جلساتی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت توسعه و مدیریت، معاونت اقتصادی و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه در جزیره کیش، اسناد و مدارک لازم بررسی شود و در صورت تائید کمیته منتخب، به تائید سایر اعضا برسد.

عليرضا جعفري هرندي دستيار ويژه مرتضی بانک دبير شورایعالی مناطق آزاد کشور، غلامحسين مظفري مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، اعضاء كارگروه تخصصي شورايعالي، جعفر آهنگران معاون برنامه ريزي، مجيد صفدري معاون توسعه مديريت، شعبان شاهكويي مدير امور مجامع دبيرخانه شورا، اعضاء هيات مديره و معاونين و مديران سازمان در اين نشست حضور داشتند.

گفتنی است در نشست مجمع عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، فرهاد شیخی نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محسن اتابکی نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و رمضانعلی یاوری نماینده وزارت دادگستری، ابراهیم شقاقی نماینده وزارت گردشگری نیز در مجمع امروز، روند و اقدامات صورت گرفته در سازمان منطقه آزاد کیش در این دوره را مثبت ارزیابی کرده و این اقدامات را قابل تقدیر دانستند. امانی نماینده سازمان برنامه و بودجه دیگر سخنران این جلسه، پیشنهاداتی برای فعالیت مناطق آزاد ارائه کردند که مشروح آن در خبر تکمیلی مجمع منتشر می گردد.

جعفر آهنگران معاون برنامه ریزی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و مجید صفدری معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز در سخنانی، با اشاره به موفقیت های بدست آمده سازمان منطقه آزاد کیش، اجرای دقیق برنامه ها و عملکرد مدیریت این منطقه در میان 7 منطقه آزاد کشور را حائز رتبه نخست دانسته و اظهار امیدواری کردند جزیره کیش در ادامه مسیر رو به پشرفت وتوسعه گرای خود، همچنان روزهای درخشان داشته باشد.

گزارش کامل مجمع بزودی بر روی سایت سازمان منطقه آزاد کیش منتشر می شود.