لزوم نقش آفرینی دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی و استکبار ستیزی

امام جمعه کیش نقش آفرینی دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی و استکبارستیزی را دو ویژگی مهم آنان برشمرد که در تمام صحنه ها به ویژه بسیج سازندگی، گروه های جهادی و... حضوری فعال و ارزشمند دارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز در خطبه های نماز جمعه این هفته با حضور مردم مومن و ولایتمدار جزیره 11 آذر در مصلی بزرگ کیش، گفت: استکبار ستیزی و مخالفت با آمریکا دو ویژگی مهم گرامی داشت روز دانشجو است که آنان در دفاع مقدس، تسخیر لانه جاسوسی، بسیج سازندگی و گروه های جهادی و ... نقش موثری را ایفا کرده اند.

امام جمعه کیش با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری که در بیانیه گام دوم انقلاب دانشجویان را مخاطبان اصلی قرار داده اند، اظهار داشت: دانشجویان می توانند در اعتلای ایرانی اسلامی، توسعه و پیشرفت  جامعه، ایجاد تمدن اسلامی، بیان و پیگیری مطالبات مردمی و کادرسازی برای اداره جامعه نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه کیش، تاکید کرد: دشمنان در پی انحراف دانشجویان از مسیر اصلی خود هستند و با توجه به این که معنویت و بصیرت نیاز دانشجویان است باید در دانشگاه ها به این امر مهم توجه ویژه شود.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با اشاره به جایگاه ارزشمند دانشگاه و دانشجویان، افزود: دانشجویان می توانند تاثیر بسزایی در پیشرفت، ارتقاء بصیرت، بیداری مردم و کارآمدی جامعه اسلامی داشته باشند چرا که دشمنان به دنبال تخریب روحیه معنوی و علمی آنان هستند.

امام جمعه کیش، افزود: نا امید نشدن، حضوری مسوولانه و فعال در تمام صحنه ها، حفظ روحیه بسیجی، دشمن شناسی، مراقبت از رشد معنوی، جهاد تبیین، آمادگی عملی و جلوگیری از ورود افراد نادرست به این نهاد، مهمترین ویژگی های یک دانشجوی بسیجی است که مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تاکید داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش، سفر محمد السودانی نخست وزیر عراق به ایران را مهم ارزیابی کرد و گفت: پایان دادن به حضور گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب در غرب و شمال غرب کشور، مبارزه با داعش و گروه های تروریستی در منطقه، ایجاد ثبات، امنیت و حمایت از مقاومت، تکمیل راه آهن خرمشهر - بصره و تکمیل مسیر ارتباط ریلی ایران عراق و سوریه و رسیدن به دریای مدیترانه، پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی و تلاش برای ثبات در غرب خاورمیانه از اهداف مهم این سفر بوده است.