لزوم ایجاد استقلال و خودکفایی در جامعه ورزشی بانوان

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر مهارت آموزی و توانمند سازی جامعه ورزشی از استقلال و خودکفایی ورزش بانوان، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست هم اندیشی با روسای فدراسیون های ورزشی که روز پنجشنبه 26 آبان در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش با حضور مدیرعامل سازمان برگزار شد، گفت: ورزش بانوان در سطح ورزش آقایان با مهارت آموزی و توانمند سازی به استقلال و خودکفایی ارتقاء خواهد یافت به گونه ای که می توانند در حوزه های مختلف به ویژه داوری، مربیگری و آنالیز مسائل فنی مستقل عمل کنند.

حمید سجادی با اشاره به نقش مهم بانوان در حفظ ارزش ها، برگزاری اردوهای ورزشی و تصمیم گیری ها، اظهار داشت: با استقلال و خودکفایی ورزش بانوان، زمینه تربیت "مدیر، داور، ورزشکار و استعداد یابی" فراهم می شود.

سجادی با بیان این که بر اساس شاخص های تعریف شده در مدال آوری ورزشکاران، رشد 100 درصدی داشتیم، افزود:  با قضاوت نزدیک به 150 رویداد بین المللی و دارای بیش از 40 مورد ورزشکار لژونر در رشته های مختلف ورزشی"هندبال، والیبال و فوتبال" بانوان نقش آفرینی می کنند.

وی از ایجاد ساختار جدید در بدنه وزارت با عنوان معاون ورزش بانوان خبر داد و یاد آور شد: قبل از دولت سیزدهم یک مشاور به عنوان مسوول ورزش بانون استان این مسوولیت را بر عهده داشته است.

وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: با توجه به این که المپیک پاریس را در پیش رو داریم نخستین سهمیه  المپیک در رشته تیر اندازی را یک بانوی ورزشکار ایرانی به خود اختصاص داد.

حمید سجادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه طرح های نیمه تمام، بیان داشت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم بیش از 5 هزار طرح نیمه تمام داشتیم که با یک اقدام جهادی بیش از یک هزار طرح به اتمام رسید و هم اکنون حدود بیش از 4 هزار طرح نیمه تمام در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است.

سجادی با بیان این که تا پایان امسال میزان قابل توجهی از این طرح ها به اتمام می رسد، افزود: در 12 ماه اول آغاز به کار دولت 2 میلیون متر مربع فضای ورزشی کشور افزایش یافته است.