فرودگاه مدرن کیش، پای «جمبوجت 747» را به این جزیره باز کرد

برای نخستین بار در کشور هواپیمای پهن پیکر «جمبو جت ۷۴۷» به صورت مارس در پایانه جدید فرودگاه کیش پهلو گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پایانه جدید فرودگاه کیش، بزرگترین و مدرن ترین ترمینال فرودگاهی کشور است که ۱۰ پل تلسکوپی به صورت مارس دارد.

از مزایای پهلو گرفتن هواپیماهای پهن پیکر به صورت مارس، انتقال و پذیرش مسافر در کمترین زمان، حذف اتوبوس، پله و دستگاه برق رسان به هواپیما و به نوبه آن حفظ ایمنی محیط و رفاه مسافران است.

پایانه فرودگاه بین المللی کیش با 49 هزار متر مربع زیر بنا، قابلیت پذیرش سالانه 6 میلیون مسافر را دارد و این پروژه ملی حاصل زحمات و تلاش مهندسان، متخصصان، شرکت های تخصصی و دانش بنیان کشور است و وجه تمایز آن در قیاس با سایر پایانه های فرودگاهی کشور وسعت و ظرفیت پذیرش و نظام یکپارچه "پذیرش مسافر و انتقال بار" است.

حضور شرکت های دانش بنیان و متخصصان داخلی در طراحی و ساخت تجهیزات پایانه مسافربری جدید فرودگاه کیش از جمله "سیستم انتقال بار مسافر، 10پل تلسکوپی، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی از جمله شاخص های پایانه جدید فرودگاه کیش است.

این پایانه دارای سیستم پذیرش بار ومسافر( BHS ,DCS )یکپارچه است که این سیستم جهت استفاده اشتراكی ازکلیه امکانات فرودگاهی راه اندازی و توسط فرودگاه و در راستای ارائه تسهیلات به صورت یكپارچه کنترل و مدیریت می شود .

بر اساس این گزارش پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در 4 نیم طبقه و در ارتفاع بیش از 31 متر بالاتر از سطح دریای آزاد ساخته شده و دارای 48 دستگاه میز پذیرش مسافر، سیستم هوشمند انتقال بار همراه مسافر، سیستم های پیشرفته تجهیزات فرودگاهی، 10دستگاه پله برقی، 12 دستگاه آسانسور و پارکینگ با ظرفیت 520 خودرو است.