طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در کیش اجرا می شود

جلسه هماهنگی اجرای طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص این طرح گفت: به منظور دستیابی به پوشش صد در صدی ایمن سازی کودکان زیر 5 سال ایرانی و اتباع خارجی همه نیروها باید در اجرای این طرح بسیج شوند.

رضانیا افزود: طرح واکسیناسیون فلج اطفال از حدود 20 سال قبل یعنی از سال 1373 به صورت خانه به خانه اجرا شد و خوشبختانه در طی چند سال اخیر تا کنون هیچگونه گزارشی مبنی بر بروز بیماری فلج اطفال گزارش نشده است که گواهی بر موفقیت طرح ریشه‌کنی فلج اطفال در سطح کشور است.

وی یاد آور شد: مرحله اول طرح از 25 تا 29 دی ماه  و مرحله دوم از 30 بهمن تا 4 اسفند اجرا می شود.

این مسئول ادامه داد: برای اجرای این طرح به همکاری تمامی دستگاه ها نیاز است و بدین جهت مقرر شد استفاده از نیروهای داوطلب هلال احمر، بیمارستان، بسیج و بهزیستی مطرح شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش اظهار داشت: در این عملیات  بیش از ۳۵ تیم سیار، ۱۲ پایگاه ثابت، ۲۰ نیروی پشتیبان در ۸ حوزه عملیاتی شرکت می کنند و از واکسن دو ظرفیتی خوارکی استفاده می شود. در این طرح کلیه کودکان متولد 25 دیماه  ۱۳90 به بعد واکسینه می شوند.

لازم به ذکر است، کلاس آموزشی جهت پرسنل در گیر این طرح نیز پنج شنبه 23 دی ماه در سالن شهید همت مرکز سلامت جامعه بوعلی برگزار می شود.

پایگاه های ثابت واکسیناسیون:

1 – مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی کیش -  آدرس: صفین، بلوار خاتم الانبیاء، خیابان اقبال، رو بروی پارک گلستان

2 – پایگاه سلامت جامع صدف  - آدرس: خیابان هرمزگان، ساختمان کیش ویلا، پلاک 41

3 – پایگاه سلامت سحر  - آدرس: کمپ سحر  فقط صبح ها

همچنین خانواده ها می توانند بر اساس زمانبندی درج شده در جدول ذیل جهت واکسیناسیون فرزندانشان به پایگاههای قید شده مراجعه کنند.

Image title