رییس سازمان هواپیمایی کشوری در کیش عنوان کرد:

طراحی و ساخت در حوزه هوانوردی، راهبرد بلند مدت دولت سیزدهم

با ارتقاء جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی، در حوزه تأمین قطعات و تعمیرات گام های اساسی و مهمی برداشته شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در همایش افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران که ۲۲ آذر در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ گفت: سازمان هواپیمایی کشوری نقش شتاب دهنده و توسعه صنعت هوایی کشور مان را داشته است.

محمدی بخش با تبیین راهبرد دولت سیزدهم برای توسعه حوزه هوانوردی و ساخت هواپیما افزود: با استفاده و بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان که در این زمینه مطرح و پیشرو هستیم؛ می توانیم در صنعت هوایی نیز گام های بلندی در حوزه خودکفایی و توسعه برداریم. 

وی با اشاره به تحریم صنعت هوانوردی کشورمان در بیش از ۴۰ سال گذشته افزود: در بخش غیر نظامی هرگونه دستورالعمل اجرایی، نشریات، کتب، قطعات هواپیما و حتی در حوزه امداد و اورژانس هوایی در تحریم هستیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: به همت متخصصان و جوانان این مرز و بوم در طی این چهل سال، صنعت هواپیمایی کشور نه تنها بر زمین نمانده بلکه روز به روز بر بالندگی آن افزوده شده است.

 "محمدی بخش" افزود: بخشی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه هوا و فضا در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران به نمایش گذاشته شده است و امیدواریم که این نمایشگاه و همایش‌های جانبی آن، بتواند با اشتراک گذاشتن دانش و فناوری که شرکت های مختلف ارائه می دهند؛ به توسعه و رونق این صنعت در کشور کمک کند.

وی با اشاره به اقدامات موثر در حوزه خرید هواپیمایی نو و دست دوم و نیز در حوزه نهضت تعمیر و تولید قطعات گفت: با ارتقاء جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی، در حوزه نهضت قطعات و تعمیرات گام های اساسی و مهمی را  برداشتیم.

وی با اشاره به اقدامات بسیار مهم در حوزه بین الملل و تفاهم نامه های کشورمان با روسیه در زمینه صنعت هوایی و هم افزایی آن در دانش و توان هوایی کشور تاکید کرد: کشورمان بر اساس این تفاهم نامه ها، قادر است به طور کامل از ظرفیت های صنعت هوایی این کشور و بدون محدودیت بهره ببرد و این آورده خوبی برای کشور خواهد داشت و البته با سایر کشورهای دیگر نیز تفاهم نامه امضا شده اما کشور روسیه در این زمینه پیشگام و پیشرو است.