در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش؛

طب سنتی و مکمل راه اندازی می شود

با حضور متخصص طب سنتی و مکمل در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، بخش طب سنتی و مکمل آماده راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، فرنوش بیدویی متخصص طب سنتی و طب سوزنی  فارغ التحصیل دانشگاه پکن با حضور در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش به ویزیت بیماران و آماده سازی شرایط راه اندازی این بخش پرداخت.

وی با اشاره به اینکه طب سنتی و مکمل می تواند تمامی بیماری ها را شامل شود گفت: در طب سنتی نیز مانند سایر بخش ها تمامی بیماری ها نظیر داخلی، ارتوپدی، اعصاب و ... را می تواند درمان کرد اما در بخش اورژانس ما کمتر وارد عمل می شویم و کار را به طب کلاسیک می سپاریم.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: در طب سنتی و مکمل نیز مانند سایر بخش ها در وهله نخست بیمار توسط متخصص طب سنتی ویزیت می شود که طی آن معاینات نبض و زبان انجام می شود. در ادامه این روند شناسایی و اصلاح مزاج از جمله راه های درمانی است.

بیدویی، طب سنتی و مکمل را فراتر از نسخه پیچی خواند و اظهار کرد: در برخی از موارد ما از اعمال یداوی نظیرطب سوزنی، حجامت های تر و خشک، بادکش درمانی، فصد، ماساژدرمانی، آب درمانی، زالو درمانی و ... که در بدنه طب سنتی وجود دارد، استفاده می کنیم.

وی از شروع روند آموزش پزشکان مستقر در کیش جهت فعالیت مداوم این بخش خبر داد و افزود: با توجه به اینکه پزشکان و پیرا پزشکان مستقر در بیمارستان می توانند اعمال یداوی را انجام دهند لذا در نظر گرفته شده که یک دوره آموزشی برای این بخش مد نظر قرار گیرد تا بر مبنای آن بخش طب سنتی مداوم فعال باشد و در مقاطع زمانی مختلف از ویزیت پزشک های پروازی نیز بهره مند شود.

این متخصص طب سنتی راه اندازی این بخش را در رشد گردشگری سلامت موثر خواند و گفت: لازم است که پیش نیازهای اولیه در این راستا تامین شود اما قطعا با راه اندازی این بخش ها، طب سنتی می تواند در حوزه توریسم سلامت بسیار موفق باشد زیرا با توجه به تجربه این طب سنتی  در مشهد مقدس، معتقدم که با راه اندازی این رشته استقبال بسیار خوبی را از کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد خواهیم بود.

بیدویی درباره طب سوزنی توضیح داد: طب سوزنی شاخه ای از طب مکمل است که در آن از سوزن های کوچکی برای درمان استفاده می شود. این سوزن ها بالغ بر 35 دقیقه در بدن قرار می گیرد و با استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی چاکراهای بدن را که دچار اختلال در انتقال انرژی و انسداد شده اند باز می کند.

وی افزود: در طب سوزنی این اعتقاد وجود دارد که با باز شدن چاکراها و نقاط دارای اختلاف فرد به سلامتی دست می یابد.

شایان ذکر است که داروخانه طب سنتی و مکمل نیز در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش مراحل پایانی خود را جهت راه اندازی می گذارند. این بخش در آینده بسیار نزدیک به شکل تخصصی و مداوم در بیمارستان کیش فعال می شود.