مدیر عمران سازمان منطقه آزاد انزلی:

صدور پروانه ساختمان در منطقه آزاد انزلی ۲ برابر شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر عمران شهری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: صدور پروانه ساختمان در منطقه آزاد انزلی ۲ برابر شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از انزلی، وحید مظاهری ظهر امروز در نشست ستاد عمران شهری منطقه آزاد انزلی، اظهار داشت: در 11  ماه سال جاری، زیربنای مجوزهای پروانه‌های ساختمانی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 220 درصدی مواجه شده است.

وی افزود: براین اساس از فروردین لغایت پایان بهمن ماه سال جاری 80هزار مترمربع پروانه ساختمانی از سوی مدیریت عمران شهری این سازمان برای انجام امور ساختمانی به ساکنین و سرمایه گذاران محدوده منطقه آزاد انزلی صادر شده که طی یازده ماهه سال 92 زیربنای پروانه‌های ساختمانی صادره 25 هزار مترمربع بوده است.

مدیر عمران شهری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در زمینه تمدید پروانه های صادره در مدت زمانی مورد نظر، 22 پروانه تمدید شده که با توجه به 5 پروانه تمدیدی سال گذشته 340 درصد رشد داشته، گفت:در حوزه صدور پایان کار مدیریت عمران شهری سازمان منطقه آزاد انزلی از فروردین تا پایان بهمن ماه سال 93، تعداد 34 فقره پایان کار صادر شده که در مقایسه با 9 فقره سال 92 از افزایش 277 درصدی خبر می دهد.

مظاهری تصریح کرد:  از سوی دیگر در خصوص صدور سایر مجوزها  که مشتمل بر دیوارگذاری، حفاری، تفکیک است در یازده ماه سال جاری 62 مجوز صادر شده که در برابر 33 مجوز صادره سال گذشته 88 درصد افزایش یافته است.

وی در رابطه با تعداد بازرسی‌های کارشناسان مدیریت عمران شهری سازمان منطقه آزاد انزلی در محدوده این منطقه گفت: در این مدت 1327 مورد اعلام می‌کند که در مقایسه با 320 مورد سال گذشته، بیانگر رشد بی نظیر در انجام امور نظارتی و بازرسی حسن انجام کار می باشد.

مدیر عمران شهری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به دلایل افزایش تعداد درخواست‌ها برای صدور پروانه ساختمانی و سایر مجوزهای قانونی،‌ افزود: بهبود فضای کسب و کار در منطقه آزاد انزلی طی یک سال اخیر و روند فزاینده حضور سرمایه­گذاران در بخش های مختلف تولیدی و ساختمانی طی این مدت، از جمله مهمترین دلایل افزایش تعداد درخواستها و صدور پروانه های ساختمانی در محدوده این منطقه است.

انزلی