شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش در جایگاه نخست اقدامات فرهنگی و پیشگیری کشور

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش موفق شد در زمینه اقدامات فرهنگی و پیشگیری مقام نخست کشوری را بدست آورد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و رؤسا و مدیران دستگاه ها، نهادها و ادارات جزیره در سالن اجتماعات ستاد مبارزه با مواد مخدر جزیره کیش برگزار شد دکتر مونسان با تقدیر از فعالان این شورا که باعث کسب موفقیتهای بسیاری برای این جزیره در بین تمامی شهرها شده است گفت: اینکه جزیره کیش در بحث اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه عنوان نخست کشوری را کسب می کند مرهون خدمات بخش های مختلف است که با اقدامات خوب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش فعالیتهای خوبی را انجام داده اند.

وی با تقدیر از نیروی انتظامی در اجرای موفق طرح طرد معتادان متجاهر گفت: درکنار همه این اقدامات تهیه بسته های آموزشی به همت نهادهای آموزشی و دانشگاهها و برنامه سازی های صدا و سیما درزمینه پیشگیری و افزایش آگاهی خانواده ها در زمینه ایجاد شهری از عاری از مواد مخدر نقش موثری ایفا کرده اند.

مونسان تاکید کرد: تهیه آمار دقیق و مشخص کردن وضع موجود توسط ارگانهای مرتبط به مردم، کمک می کند با بهره گیری از کارشناسان، برنامه ریزیهای مناسبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.

امام جمعه کیش نیز در این نشست گفت: انسان در ارتکاب اعمال اشتباه از قدمهای کوچک شروع می کند که اگر در همان ابتدای راه با آموزش و فرهنگسازی ذهن افراد نسبت به خطایشان روشن شود بسیاری از انسانها از ورطه نابودی نجات می یابند.

وی ابراز امیدواری کرد هماهنگونه که در عرصه فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدرکیش موفق عمل کرده در زمینه ایجاد شهری عاری از مواد مخدر نیز شاهد موفقیت های این شورا باشیم.

فرمانده ویژه انتظامی کیش هم با ارائه آماری در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه های کشف و ضبط مواد مخدر، دستگیری توزیع کنندگان و پاکسازی کیش از حضور معتادان متجاهر گفت: یکی از اقدامات موثر در خصوص پیشگیری از ترویج مواد مخدر در بین جوانان از بین بردن زمینه های آن از یک سو و ترغیب جوانان به استفاده از امکانات تفریحی سالم مانند ورزش از سوی دیگر است.

حمایت از پایان نامه های دانشجویان در زمینه های پیشگیری از مواد مخدر توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش یکی از موارد مطرح شده در این نشست بود که قرار شد به همت دانشگاهها در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

همچنین در پایان این نشست با اهدای حکمی توسط دکتر مونسان، محمد پازوکی به عنوان رییس کمیته توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش معرفی شد.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران ارگان ها و نهاد های مختلف از جمله نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش، صدا و سیمای مرکز کیش، هلال احمر، مرکز توسعه سلامت کیش، بسیج و سپاه پاسداران، معاون ورزش و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند و گزارشی از اقدامات 2 ماهه سال 96 دستگاه های خود در راه مبارزه با مواد مخدر ارائه دادند.