سواحل كيش در صدر پر طرفدارترين جاذبه هاي طبيعي گردشگري

پلاژهاي كيش در 5 ماه نخست امسال پذيراي بيش از 300 هزار گردشگر بوده است

به گزارش روابط عمومی و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امسال از فروردين تا پايان مرداد بيش 304 هزار و دويست و دو نفر از امكانات پلاژ هاي كيش استفاده كرده اند. اين آمار نشان مي دهد كه به طور متوسط روزانه 2 هزار نفرعلاقمند به شنا و استفاده از امكانات متعدد در پلاژهاي ساحلي كيش بوده اند.

بر اساس اين گزارش گردشگری دريايي يكي از قدیمی ‌ترین انواع ‌گردشگری در سراسر جهان است كه در دهه‌های اخیر به یکی از جذاب ترين  بخش هاي صنعت گردشگری تبدیل شده است و كشورهايي كه از نعمت همسايگي دريا برخوردارند از اين فرصت در جهت جذب گردشگران بيشتر و كسب سهم افزونتر از بازار پر رونق گردشگري بهره مي جويند. جزیره کیش به‌ عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری دریایی در ایران که از طبیعت زیبا و منحصر به فردی برخوردار است با فراهم آوردن امکانات مناسب در پلاژهاي آقايان و بانوان و  ورزش‌های دریایی همانند جت اسکی، اسکی روی آب، چتر پرنده، قایق‌های پدالی، کیبل اسکی و امکانات غواصی و ماهیگیری هر ساله پذيراي بيش از یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر داخلي و خارجي است. شمار فراواني از اين گردشگران استفاده از جذابيت هاي طبيعي و منحصر بفرد خليج زيباي فارس را بر گشت و گذار در مراكز تجاري متعدد و رنگارنگ اين جزيره ترجيح مي دهند. برخي از آنها نيز با يك برنامه ريزي منظم و البته افزايش روزهاي اقامت خود در اين منطقه آزاد تجاري صنعتي از فرصت خريد در بازارهاي جزيره كيش و شنا و تفريح در آبهاي نيلگون ساحل اين جزيره همزمان بهره مند مي شوند.

گردشگراني كه از استان هاي دور و نزديك  ميهمان جزيره مرجاني كيش مي شوند تا رها از ترافيك و شلوغي و هواي آلوده شهرهاي بزرگ، قدري در كنار آبي نيلگون خليج فارس بياسايند و با خاطري شاد و خاطراتي شادتر به خانه بازگردند.

گردشگری دریایی بدون شك يكي از مهمترین ظرفیت هاي جزیره کیش است. چرا كه  با وجود سواحل زیبا، تفرجگاه های متعدد، مناظر دیدنی، امکانات مطلوب ورزش های آبی و دریا گردی در جزیره کیش همیشه با استقبال گردشگران مواجه بوده است. پلاژ هاي مجهز ساحلي در جزيره كيش هم از آن دست جاذبه هايي است كه به راحتي نمي توان از كنار آن گذشت.  بطوريكه  امسال از فروردين تا پايان مرداد بيش 304 هزار و دويست و دو نفر از امكانات پلاژ هاي كيش استفاده كرده اند. اين آمار نشان مي دهد كه به طور متوسط روزانه 2 هزار نفر علاقمند به شنا و استفاده از امكانات متعدد در پلاژهاي ساحلي كيش بوده اند.

لازم به ذكر است كه براي رفاه گردشگران، مجموعه پلاژ آقایان  با مساحتي در حدود 10 هزار متر مربع در سواحل شمال شرقي واقع شده است که شامل بخش هایی از جمله  3 باب زمين واليبال ساحلي، يك باب زمين فوتبال ساحلي، امكانات قايقراني پاروئي ( كانو- تورينگ ( دوش هاي سر پوشيده و رو باز،  رختكن، اتاق ماساژ،  بوفه و نمازخانه است.

قرار گرفتن اين پلاژ در يكي از زيباترين بخش هاي ساحلي كيش و فراهم شدن امكانات مناسب سبب شده است تا در 5 ماه نخست امسال 50 هزار و 197 گردشگر از امكانات  پلاژ آقايان در جزيره زيباي كيش استفاده كنند.

همچنین پلاژ بانوان، در سواحل شمالي جزيره با وسعت حدود20 هزار متر مربع ساخته شده است. و با  امكاناتي از قبيل دوش دوش هاي سر پوشيده و رو باز ، تخت و سايه بان، زمین واليبال ساحلي و بوفه، سرویس های بهداشتی، نمازخانه، رختکن با ظرفیت 900 لاکر، امکانات ماساژ و غواصی آماده پذيرايي از بانوان علاقمند به ورزش مفرح شنا است.

نكته جالب اينجاست كه علاقمندي بانوان گردشگر و يا ساكن جزيره كيش براي استفاده از امكانات پلاژهاي ساحلي بيش از سه برابر گردشگران و ساكنان مرد در اين جزيره بوده است به گونه اي كه امسال از فروردين تا پايان مرداد بيش از 154 هزار و 5 نفر از بانوان از امكانات پلاژ استفاده كرده اند كه اين رقم بيش از 3 برابر آمار ورودي پلاژ آقايان در مدت مشابه است.

گردشگری دریایی در جايگاه يكي از مهمترین ظرفیت هاي جزیره کیش با جاذبه های متنوع سبب افزايش مدت اقامت گردشگران در اين منطقه نيز شده است. به بيان ديگر تنوع امكانات و فراهم شدن انواع مختلفي از تفريحات دريايي خانوادگی مفرح و سرگرم کننده در سواحل کیش، علاقه گردشگران را براي سفر به اين مقصد مطلوب و مدت حضورشان در این جزیره را افزايش داده است.
مسافر جزيره كيش چنانچه علاقمند باشد تا ازهيجان تفريحات دريايي در اين منطقه  لذت ببرد ، فهرستي از انواع بازي ها و امكانات تفريحي را فرا روي خود خواهد ديد. ايجاد نخستين سايت كيبل اسكي روي آب خاورميانه در جزيره كيش به طول 860 متر و عرض 160 متر، با پنج برج در آب هاي نيلگون خليج فارس وامكان سرويس دهي همزمان به 12 نفر، براي بسياري از گردشگران فرصتي كم نظير را براي ثبت خاطراتي فراموش نشدني فراهم كرده است. اين ورزش مفرح به هيچ سن خاصي تعلق نداشته و همه سنين از كودكان 5 ساله گرفته تا پدر بزرگ ها ومادربزرگ هاي 70 ساله مي توانند از آن لذت  ببرند.

البته براي فراهم شدن امكان تفريح تمامي اعضاي خانواده با سليقه هاي مختلف كلوپ هاي تفريحات دريايي متعددي نيز در نوار ساحلي كيش  تعبيه شده است تا در ساعات مختلف روز پاسخگوي گردشگراني باشند كه در سفر به نگين خليج فارس قصد دارند ساعاتي از اقامت خويش را به تفريحات دريايي و سرگرمي هاي خانوادگي اختصاص دهند. جت اسكي، پاراسل، اسکی روی آب و حتي قايق هاي پدالي از جمله ورزش ها و تفريحاتي است كه براي گردشگران جزيره زيباي كيش يك روز فراموش نشدني را رقم خواهد زد.  

غواصي در آبهاي نيلگون خليج فارس هم از آن دسته تفريحاتي است كه علاقمندان خاص خودش را دارد. آنها كه از استان هاي مختلف كشور كوله بار سفر مي بندند و راهي جزيره كيش مي شوند تا با غواصي در سايت هاي زيباي اطراف جزيره كيش تصاوير كم نظيري از دنياي زير آب را مشاهده كنند.
گفتني است كه آب های اطراف کیش از لحاظ تنوع آبزيان جايگاه خاصي داشته و  زيستگاه طبيعي انواع گـونه هـاي كميـاب ماهي هاي رنگــارنگ و موجودات دریایی نظـیر مرجــان ها، ماهی های تزئیـنی و خـوراکـی، توتـیاهـا، خرچـنگ ها، ستــاره هـای دریایی است. ضمن اينكه وجود صخره هاي مرجاني بر ميزان شفافيت آب افزوده است و همين امر جذابيت غواصي در جزيره كيش را صد چندان مي كند.

البته براي ديدن دنياي زير آب در جزيره كيش نيازي نيست تا حتما غواصي كنيد  بلكه قايق هاي كف شيشه اي متعددي  تماشای این زیبایی هاي كم نظير را براي گردشگران امكان پذير كرده است.این قایق ها در اسکله تفریحی مستقر هستند وحتي در تاريكي شب هم  با استفاده از نورافکن هاي قوي تماشاي ماهيان رنگارنگ زير آب را براي گردشگران فراهم مي كنند.