سه اصل "علم و خرد"، "آداب" و "تفکر و خلاقیت" زمينه ساز تحول در سياست هاي كلان كيش

مهدي كشاورز سه مؤلفه اصلي "علم و خرد"، "آداب" و "تفکر و خلاقیت" را براي رسيدن به اهداف تعيين شده در راستاي تحقق سياست هاي كلان منطقه آزاد كيش برشمرد

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز در نشستی با نوکارآفرینان به برگزاري جلسات متعدد و هدفمند با سرمایه‌گذاران کیش اشاره كرد و اظهار داشت: براي رسيدن به موفقيت نسلي تلاشگر توجه به سه مؤلفه اصلي از اهميت ويژه اي برخوردار است.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به موفقیت‌های برخی کشورها، "تلاش، خلاقيت و پشت كار " را عامل رسيدن به موفقیت دانست و گفت: برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب و طلایی باید نسلی تلاش‌گر بوده و از سه مولفه "علم و خرد" که از داده‌ها و اطلاعات حاصل می‌شود، "آداب هر کاری" و "تفکر و خلاقیت" غافل نشد.

وی بر اصلاح فرآیندها برای رسيدن به موفقیت در هر حوزه‌ای، تصریح کرد: حلقه‌های طلایی بین دانش و ارزش باید بررسی شوند.

کشاورز اظهار داشت: "نظم و ساماندهی"، "اصلاح ساختارهای سازمانی"، "تعیین‌تکلیف پرونده‌های معطل" و "ایجاد گرو‌ه‌های تخصصی"از اهداف اصلي سازمان منطقه آزاد كيش هستند.

به گفته كشاورز مناطق آزاد در تمام دنیا کمتر از ده هزار هکتار و در مناطق غیرمسکونی با دراختیار داشتن زيرساخت‌های لازم از جمله زمین توسط دولت در حال فعالیت هستند اما در جزیره کیش که از جمله بهترین مناطق آزاد در ایران به‌شمار می‌رود با چنین شرایطی مواجه نیستیم.

وی با بیان اين مطلب که تعدد قوانین و تغییرات مداوم مسوولان در ایران مانع پیشرفت و رسیدن به کمال است، بر محدودیت اختیارات و ابلاغ بخشنامه‌های سلیقه‌ای تاكيد كرد و ادامه داد: مناطق آزاد بدون مزایا و قوانین خود، تفاوتي با سرزمین اصلی ندارد.

کشاورز افزود: هر تغییری نیازمند مطالعه است و اين مهم بايد مورد توجه قرار گيرد.

وی با اشاره به آیه‌ی "ان‌الباطل‌ کان زهوقا" خاطرنشان کرد: اگر ایرادهای خود را برطرف کنیم، مسیر باز و نتیجه محقق می‌ شود.

امیرمیثم گیاهی مدیراجرایی "شتاب‌دهنده رادمان کیش" با بیان این که ایجاد آکادمی کارآفرینی با مشارکت دانشگاه‌های معتبر کیش و ارائه‌‌ شتاب‌دهنده‌‌ها برای توسعه این اکو سیستم، مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: کارآفرینان سنتی باید با نگاه نوآورانه به ارزش افزوده‌ی بالاتر و ارائه‌ی خدمات خلاق، سهل‌تر، ارزان‌تر، سریع‌تر و هوشمندتر دست یابند.

آخرین نشست از دوره‌ی دوم نشست‌های کارآفرینی، شامگاه دوشنبه دوازدهم فروردین در مرکز نوآوری کیش برگزار شد.

حسین خسروی بنیان‌گذار ویکست، احمد کتابفروش دبیر سندیکای صنایع کیش، زهره شریفیان مدیرعامل شرکت فن‌آفرین پارس، کاوه هدایت‌نژاد بنیان‌گذار دامونان، و پرویز عطایی معاون اداره نوآوری کیش از سخنرانان این نشست بودند.

سلسله نشست‌های کارآفرینی با محوریت شعار "کیش، بهشت کارآفرینان" سه‌شنبه هر هفته از ساعت 17 تا 19 در مرکز نوآوری کیش برگزار می‌شود.