سفین قدیم و جدید کیش به منطقه گردشگری تبدیل می شود

مشاور رئیس جمهور: با اقدامات بهسازی و مرتفع کردن ناهمواری های معابر سفین قدیم و جدید کیش این منطقه با تبدیل شدن به یک مرکز گردشگری، پذیرای شمار زیادی از مسافران خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و هیئت همراه، پنجشنبه یازدهم شهریور در بازدید از روند بهسازی و مرتفع کردن ناهمواری های معابر سفین قدیم و جدید کیش با تاکید بر بافت قدیمی این منطقه به عنوان جاذبه گردشگری، گفت: با پیشرفت بهسازی و مرتفع کردن ناهمواری های معابر این منطقه در آینده نزدیک سفین قدیم و جدید کیش می تواند به یک مرکز گردشگری تبدیل شود.

به گفته مومنی جزیره کیش از ظرفیت ها و زیرساخت های خوبی برای توسعه صنعت گردشگری در منطقه برخوردار است و باید نسبت به ارتقاء و توسعه این زیرساخت ها اقدام کرد.

وی با اشاره بر نظارت مستمر مسئولان جزیره کیش به وضعیت نامطلوب جنگل های سفین قدیم، اظهار داشت: با آغاز عملیات بهسازی و زیبا سازی جنگل های سفین قدیم می توان گام موثری برای تبدیل شدن این منطقه به مرکز گردشگری برداشت.

مومنی اظهار داشت: زیباسازی منظر فضاهای شهری و تسهیل تردد ساکنان کیش در منطقه سفین قدیم و جدید یکی از 11طرح در دست اقدام شرکت عمران، آب و خدمات کیش است که مورد استقبال ساکنان جزیره به ویژه بومیان کیش قرار گرفته است.

مشاور رئیس جمهور در ادامه بازدید ها بر تسریع روند عملیات اجرایی مصلای کیش اشاره کرد و گفت: باید به زیبا سازی ظاهری و همسان بودن نوع چوب به کار رفته "درب و پنجره‌های مصلای کیش" اهتمام ویژه شود.

شایان ذکر است بهسازی معابر سفین قدیم و جدید کیش در مساحتی به میزان 20 هزار مترمربع یکی از اولویت های نخست شرکت عمران، آب و خدمات کیش است که در راستای مسئولیت اجتماعی و تسهیل تردد ساکنان جزیره نقش بسزایی ایفا می کند.

همچنین اجرای این طرح با هدف ارتقاء کیفیت و بهسازی معابر سفین قدیم و جدید کیش با 15 درصد پیشرفت کار در حال اجرا است.