در نمایشگاه اینوکس 2019 کیش:

سفرای کشور های خارجی از سرمایه گذاری در کیش استقبال کردند

دکتر مظفری: مشوق ها، مزیت ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری، فرصت مغتنمی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کیش است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه کیش اینوکس 2019 در جمع سفرا و نمایندگان کشورهای حاضر در این نمایشگاه که سه شنبه 28 آبان در سالن خوارزمی مر کز همایش های بین المللی برگزار شد گفت : کیش آماده همکاری با کشورهای خارجی از جمله کشورهای همسایه است.

وی با بیان اینکه  این جلسه فرصتی است برای معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های جزیره در حوزه های صنعتی، عمرانی، سرمایه­گذاری و گردشگری افزود: صدور مجوز فعالیت اقتصادی در کوتاهترین زمان ممکن، واگذاری زمین با قیمت های دولتی و ارزان به صورت پرداخت 20درصد نقد و 80 درصد اقساط در بازه زمانی 48 ماهه، از جمله تسهیلاتی است که از سوی سازمان منطقه آزاد کیش برای متقاضیان سرمایه گذاری در نظر گرفته شده و شرایط مشارکت برای فعالیت اقتصادی را فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مزیت ها و مشوق های معافیت مالیاتی را برای سرمایه گذاران در جزیره کیش 20 سال عنوان کرد و گفت: بعد از گذشت این بازه زمانی،سرمایه گذاران طی 5 سال از 35 درصد تخفیف معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

دکترمظفری وجود گمرک مستقل را یکی از ظرفیت های جزیره کیش برشمرد و گفت: آن دسته از فعالان اقتصادی که مواد اولیه تولیدی را به جزیره وارد می کنند و محصول خود را به سرزمین اصلی صادر می کنند از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

وی  عدم نیاز به روادید را یکی از مزیت های کیش برای حضورسرمایه گذاران خارجی برشمرد و افزود: بستر سازی ها و امکانات مناسب برای سرمایه گذاری در جزیره کیش فراهم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به متن سخنرانی سفیر افریقایی در آیین گشایش کیش اینوکس 2019 گفت: میزان سرمایه گذاری در جزیره کیش 500 هزار میلیارد تومان می باشد و این سازمان آمادگی دارد که با تیم کارشناسی حاضر در کیش و تهران، موضوعات مطرح شده در این جلسه را مورد بحث و بررسی قرار دهد و از تجربه کشورهای آفریقای جنوبی در بازارهای مالی استفاده کند.

دکتر مظفری در خصوص روابط منطقه آزاد کیش و افغانستان گفت: روابط قوی و همکاری های خوبی با افغانستان در حوزه های سرمایه گذاری و تجاری برقرار است و رایزنی ها برای راه اندازی پروازهای هواپیمایی کیش، از هرات و مزار شریف به کیش و مشهد و همچنین مسیر مخالف، در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حوزه درمانی نیز به دلیل وجود خدمات با کیفیت و امکانات خوب ، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی منطقه آزاد کیش میزبان گردشگران سلامت از افغانستان می باشد.

دکتر مظفری با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار افغان در جزیره کیش مشغول به کار هستند گفت: از این رقم برای تعداد 2 هزار و 500 نفر مجوز کار صادر شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان اظهار داشت: در حال حاضر نیز منتظر نتایج ارائه بسته های سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران افغانی هستیم که در پی اعلام آن به افغانستان سفر خواهیم کرد.

همچنین سفیر قزاقستان در این نشست، از کیش به عنوان یکی از زیباترین مناطق در ایران یاد کرد و با بیان اینکه شرایط خوبی در ایران برای سرمایه گذاری مهیا است گفت: فرصت ها و مزیت های جزیره کیش برای سرمایه گذاری بسیار مطلوب است  و این پتانسیل را با سرمایه گذاران و شرکت های علاقمند به اشتراک خواهیم گذاشت.

وی افزود: تمایل داریم با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در آینده نزدیک پرواز کیش-گرگان-اکتان توسط شرکت هواپیمایی کیش راه اندازی شود.

همچنین سفرا و رایزن های اقتصادی کشورهای حاضر در کیش اینوکس 2019 ضمن اعلام آمادگی جهت مشارکت و همکاریهای اقتصادی اعلام کردند که تسهیلات در نظر گرفته شده در جزیره کیش را به سرمایه گذاران کشورهای متبوع خود معرفی می کنند.

گفتنی است نمایشگاه اینوکس کیش دوشنبه 27 آبان با حضور سفرای کشورهای لهستان،آفریقای جنوبی، قزاقستان و همچنین کاردار مجارستان، نفر دوم سفارت تاجیکستان، سفیر، رایزن اقتصادی و کارمند سفارت آفریقای جنوبی، رایزن اقتصادی کشور بلژیک، دبیراول کشور روسیه به همراه رایزن اقتصادی  این کشور و دبیر امور خارجه الجزایر گشایش یافت.