سایت بازیافت کیش چهره نو به خود گرفت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از روند نوسازی و بازسازی سایت بازیافت کیش بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صبح پنج شنبه 19 آبان در ادامه بازدید های خود به همراه محسن نظرپور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش از نزدیک در جریان نوسازی و بازسازی سایت بازیافت قرار گرفت.
با توجه به تاکید سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص رفع دغدغه مردم درخصوص انتشار بوی نامطبوع، با بازسازی و نوسازی این سایت تولید بوی بد در سایت پردازش پسماند و بازیافت مواد به دلیل هوادهی مناسب مواد آلی، کاهش یافت.
همچنین بازسازی و نوسازی خطوط پردازش سایت بازیافت به همراه محوطه سازی، تجمیع دستگاه های پرس، خرد کن مواد و ضایعات حجیم، تهیه و نصب دستگاه تولید کندر از انواع نایلون، ساخت آشپزخانه، خوابگاه و تجهیز آن توسط بخش خصوصی و با نظارت شرکت عمران و آب و خدمات انجام شده است.
افزایش بیش از 100 درصدی اشتغال در سایت از 56 نفر به 115 نفر، کاهش دفن پسماند از 48 درصد به میانگین زیر 29 درصد، افزایش جدا سازی پسماندهای خشک در خط پردازش به حدود دو برابر به نسبت سالهای قبل و مدیریت 100 درصدی ضایعات هرس درختان حمل کلیه ضایعات چوبی به بیرون جزیره، اصلاح دیوارها، ستون ها و رنگ آمیزی از جمله اقداماتی است که همزمان با بازسازی و نوسازی  تجهیزات سایت بازیافت انجام شده است.
آزمایش کمپوست تولیدی و رعایت حد نصاب درج شده در استاندارد جهت اخذ گواهینامه تولید کود درجه یک،تهیه دستورالعمل تولید کمپوست مناسب با شرایط محیطی جزیره، مدیریت ضایعات حجیم به وسیله جدا سازی پسماندهای قابل بازیافت و کاهش حجم مواد باقیمانده بوسیله دستگاه خرد کن ضایعات حجیم و در نتیجه کاهش میزان دفن و مذاکره و آموزش تفکیک پسماند از مبدا به صنوف مختلف از دیگر اقداماتی است که با نظارت شرکت عمران، آب و خدمات کیش انجام شده است.
لازم به ذکر است در حال حاضر روزانه در حدود 95 تن زباله در کیش تولید می شود و سایت بازیافت کیش ظرفیت تفکیک روزانه 150 تن زباله را دارا می باشد.